۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83550203
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الگوی کشت در ۹ دشت استان سمنان دنبال می‌شود

۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۰۳
کد خبر: 83550203
الگوی کشت در ۹ دشت استان سمنان دنبال می‌شود

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تدوین الگوی کشت از سال‌های گذشته به منظور مدیریت منابع آبی در ستور کار قرار گرفته و اکنون الگوی کشت برای ۹ دشت اصلی و ۱۱ محصول زراعی انجام‌شده است.

سید حسن میرعماد روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: با توجه به  محدودیت منابع آبی در استان سمنان، کشت گیاهان کم آب بر و دارای ارزش‌افزوده بالا در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است.

وی ادامه داد: شرایط منابع آبی استان سمنان روزبه‌روز بحرانی‌تر می‌شود و عمده دشت‌های این استان ممنوعه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: عمده روستائیان این استان مشغول به کار دامپروری هستند و برای تداوم تولیدات دامی، نیازمند علوفه هستند و باید این نیاز تامین شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر تدوین سند الگوی کشت، سند بهره‌وری آب در استان سمنان به منظور مدیریت منابع آبی تدوین شد، گفت: بر اساس این سند وسعت کشت از ۱۴۶ هزار هکتار باید به ۱۲۹ هزار هکتار برسد و در واقع کاهش ۱۲ درصدی وسعت اراضی کشاورزی  پیش‌بینی‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای جایگزینی علوفه کم آب بر، بیان کرد: فعالیت در این زمینه از سال‌های گذشته آغازشده و اکنون کشت ذرت علوفه‌ای از سه هزار و ۵۰۰ هکتار به ۲ هزار و ۶۷۰ هکتار  و کشت یونجه از ۱۳ هزار هکتار به ۹ هزار و ۲۴۰ هکتار رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در سال‌های اخیر کشت علوفه‌های آب بر در استان سمنان کاهش‌یافته است، خاطرنشان کرد: به ازای کاهش علوفه‌های آب بر، علوفه‌های کم آب بری مثل چغندر علوفه‌ای و خارشتر جایگزین شده است.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار اراضی باغی، ۱۱۰ هزار هکتار اراضی زراعی و بقیه اراضی در مرحله آیش است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط