۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۲۳
کد خبر: 83550650
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرکتهای دانش‌بنیان با استانداردسازی آشنا شدند

۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۲۳
کد خبر: 83550650
شرکتهای دانش‌بنیان با استانداردسازی آشنا شدند
عکس آرشیوی است.

همدان- ایرنا- کارگاه آموزشی استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان در همدان برگزار شد و این شرکتها با چگونگی فرایند دریافت گواهینامه استاندارد ویژه محصولات خود آشنا شدند.

مدیرکل استاندارد همدان روز دوشنبه در کارگاه آموزشی روند ارزیابی و صدور گواهینامه سی.او.سی و سی.او.پی اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی از تولیدات شرکت های دانش بنیان از وظایف استاندارد است و گام های خوبی در ان راستا برداشته شده است.

محمد مددی از شرکتهای دانش بنیان به عنوان نخبه و سرمایه های کشور یاد کرد و افزود: این افراد سرمایه مالی ندارند و برای بازاریابی و صادرات تولیداتشان دچار مشکلات فراوان هستند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان ملی استاندارد با تبیین شیوه نامه ای گواهینامه های سی.او.سی و سی.او.پی برای محصولات این شرکتها صادر کرده و روند عرضه و فورش را برای آنها تسهیل کرده است.

مددی با اشاره به دیدگاه مثبت و تعامل گرای استاندارد با پارک های علم و فناوری گفت: کارشناسان استاندارد مانند مشاوران دلسوز در کنار شرکتهای دانش بنیان هستند تا به مرحله رشد و تکامل برسند.

مدیرکل استاندارد یادآوری کرد: هم اینک تعدادی شرکتهای دانش بنیان به عنوان آزمایشگاه های همکار با استاندارد همدان در ارتباط هستند.

در این کارگاه آموزشی که در صبح و  عصر امروز برگزار شد ۲۰۰ نفر از صاحبان شرکتهای دانش بنیان، کارشناسان پارک علم و فناوری و شرکتهای بازرسی استاندارد همدان شرکت کردند.

مدرسان این کارگاه اساتیدی از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و سازمان ملی استاندارد بودند.

گواهینامه انطباق سی.ا.سی به محصولات دانش بنیانی اعطا می شود که با یک استاندارد ملی، منطقه ای، جامعه ای و یا کارخانه ای مطابقت داشته باشد.

گواهینامه سی.ا.پی به آن دسته محصولات دانش بنیان داده می شود که با هیچکدام از انواع استاندارد مطابقت نداشته و محصولی جدید باشد که گواهینامه مورد نظر بر اساس ویژگی های محصول و خود اظهاری تولید کننده صادر می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha