معامله بیش از ۱۵.۸ میلیارد سهم طی ۱۵ سال در آذربایجان‌غربی

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای راه‌اندازی این بازار، بیش از ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون سهم در استان معامله شده است.

وحید جوادی روز سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی نهادهای زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی در آذربایجان‌غربی که با حضور «سیدرحمت الله اکرمی» معاون نظارت مالی وزیر امور اقتصاد و دارایی و خزانه‌دار کل کشور برگزار شد، افزود: ارزش این میزان معامله صورت گرفته در بورس منطقه‌ای استان ۴۶ هزار میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: رونق این بازار طی امسال بسیار چشمگیر بوده به طوری که تنها در هفت ماه سال جاری به میزان کل ۱۲ ماه سال گذشته معامله سهام در بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در این مدت بیش از سه میلیارد سهم و حق تقدم سهام به ارزش افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی معامله شده است.

مدیرعامل بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: این میزان از نظر تعداد سهام معامله شده ۲۰ درصد و از نظر ارزش ۲۲ درصد کل معاملات ۱۵ سال گذشته بوده است.

جوادی گفت: اقدامات ویژه‌ای در راستای شناساندن بازار بورس به مردم در آذربایجان‌غربی انجام شده که ارائه ۸۶ هزار نفرساعت آموزش بورسی از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

بورس آذربایجان‌غربی که شاخه‌ای از بورس اوراق بهادار تهران بوده، از اسفند سال ۱۳۸۳ در ارومیه راه‌اندازی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha