۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۵۵
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 83553044
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ناکامی مشاوران ترامپ برای تغییر ذهن آمریکایی‌ها از استیضاح

تهران - ایرنا - همزمان با آغاز جلسه استماع شاهدان «اوکراین گیت» در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، تلاش اطرافیان «دونالد ترامپ» برای تغییر ذهن آمریکایی‌ها از بحث استیضاح، با واکنش منفی کاربران شبکه اجتماعی و فعالان رسانه‌ای ناکام ماند.

قرار است امروز (چهارشنبه) نخستین جلسه استماع از شهود اوکراین گیت در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا با حضور دو شاهد بلند پایه آمریکایی برگزار شود.

«دن اسکاوینو» (Dan Scavino) یکی از مشاوران دونالد ترامپ و مدیر بخش شبکه اجتماعی کاخ سفید سه ساعت پیش در صفحه توئیتر خود، ویدئویی کوتاه را بر ضد استیضاح ترامپ منتشر کرد.

در این ویدئوی ۳۰ ثانیه ای، ۱۰ شهروند آمریکایی به تقبیح استیضاح دونالد ترامپ می پردازند.

افراد حاضر در این ویدئوی کوتاه تبلیغاتی، استیضاح را یک «کلاهبرداری»، «جوک»، «مقصر یاب» و «ضایع کردن پول مالیات دهندگان» عنوان می کنند.

همچنین این افراد، استیضاح ترامپ را اقدامی از سوی دموکرات ها برای تغییر رای انتخابات ریاست جمهوری و نیز نادیده گرفتن آرای آمریکایی هایی که به وی رای داده اند، بر می شمارند.

این ۱۰ شهروند آمریکایی همچنین به دفاع از عملکرد ترامپ و تمجید از سیاست اقتصادی او از جمله افزایش درآمد و ایجاد شغل می پردازند.

انتشار این ویدیوی کوتاه با هزاران پاسخ و واکنش منفی کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شد.

کاربران شبکه های اجتماعی این اقدام را یک «نمایش» توسط افرادی انتخاب شده توصیف کردند و آن را بازتاب دهده افکار عمومی آمریکا در ارتباط با اسیتضاح ترامپ ندانستند.

همچنین کاربران شبکه اجتماعی، افراد حاضر در این ویدئو را «مزدورانی» توصیف کردند که برای گفتن این جملات پول دریافت کرده اند.

برخی دیگر از کاربران، این ۱۰ شهروند آمریکایی را بازیگرانی ناشی و نیازمند نقش آفرینی مجدد دانستند.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی نیز در پاسخ به این ویدئو کوتاه، ویدئوی از «الین لوریا» (Elaine Luria)  نماینده دموکرات از ایالت ویرجینیا را بازنشر کرد که در آن با مخاطب قرار دادن جمهوریخواهان، سوگندی که بنا بر قانون اساسی آمریکا یاده کرده اند، یادآوری می کند که در آن باید از قانون اساسی در قبال هرگونه دشمن خارجی و داخلی دفاع کرده و هرگز دموکراسی را به سیاست نفروشند.

روند استیضاح دونالد ترامپ بر سر ماجرای اوکراین گیت از امروز با حضور شهود در جلسات استماع کمیته مجلس نمایندگان وارد مرحله مهمی می شود و قرار است تا این جلسات بطور مستقیم از شبکه های تلویزیونی برای میلیون‌ها آمریکایی پخش شود.

قرار است امروز نخستین شهود در جلسه استماع حاضر شوند.

اولین نفر «بیل تیلور» دیپلمات ارشد آمریکا در اوکراین و پس از وی «جرج کنت» (George Kent) معاون دستیار وزارت خارجه آمریکا خواهد بود.

شاهد سوم نیز «ماری یوانوویچ» (Marie Yovanovitch) سفیر سابق آمریکا در اوکراین خواهد بود که روز جمعه  (۲۴ آبان ماه) شهادت خواهد داد.

شبکه خبری سی ان ان روز دوشنبه ۲۰ آبان ماه در گزارشی عنوان کرد: درصورتی که استیضاح ترامپ در جریان روند تحقیقات مسجل شود آنگاه رای گیری برکناری وی از سمت ریاست جمهوری از ۱۶ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۵ تا ۲۹ آذر ماه) به عمل خواهد آمد.

روند تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ پس از رسانه‌ای شدن مکالمه او با «ولودیمیر زلنسکی» (Volodymyr Zelensky) رئیس جمهوری اوکراین در اوایل مهر ماه آغاز شد که رسانه‌های آمریکا سوم مهر ماه از انتشار متن کامل این مکالمه خبر دادند.

این متن در پنج صفحه مربوط به مکالمه ۲۵ جولای (سوم مرداد ماه) بود. پیامدهای این افشاگری سبب شد تا پنجم مهر ماه، ۲۱۹ نماینده مجلس نمایندگان از مجموع ۴۳۵ نفر خواستار آغاز فرآیند استیضاح ترامپ شوند.

براساس متن این گفت‌وگوی تلفنی، ترامپ از زلنسکی خواسته تا تحقیقاتی درباره «هانتر بایدن» پسر جو بایدن رقیب انتخاباتی دموکراتش که زمانی عضو هیات مدیره شرکت گاز «بوریسما» در اوکراین بود، انجام دهد.

۱۳۰۲ ** ۱۰۷۱

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha