امنیت امروز دستاورد مردان سلحشور درس‌خوانده در مدرسه قرآن است

تهران- ایرنا- امام جمعه موقت تهران با اشاره به ظرفیت مدرسه اسلام و قرآن در تربیت شهدایی همانند شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده، گفت: امنیت امروز دنیای اسلام دستاورد مردان سلحشور و درس خوانده در مدرسه قرآن و عترت است. 

حجت الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی فرد امروز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت دانشجوی شهید مدافع حرم صدرزاده در مجتمع دانشگاهی انقلاب واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اظهار کرد: درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی از زوایای مختلف می توان بحث کرد.
وی افزود: کارنامه انقلاب در چهار دهه گذشته از نظر ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی در ایران و منطقه کلیدی و مهم جنوب غربی آسیا و در تحولات جهانی قابل ارزیابی و مسئله اول سازمان ها و سرویس های اطلاعاتی جهان است. 
ابوترابی فرد گفت:، در کنار دستاوردهای مهم انقلاب یکی از حوزه های قابل توجه، تاثیرگذاری در ظرفیت نیروی انسانی ارزشمند است. نتیجه آموزه‌ها و تعالیم دینی، مدرسه قرآن، پیامبر و عاشورا، تربیت فقیه و شهدا است. 
ابوترابی فرد  عنوان کرد: با پیروزی انقلاب مجموعه ای از جوانان مستحکم به مبانی اعتقادی، ارزش های اخلاقی و حوزه رفتاری موثر  ظهور یافت، اما در گذشته کشور با چنین مجموعه شگرف از انسان ها رو به رو نبوده و بی شک از ویژگی های این نسل است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور با مجموعه ای عظیم از سرمایه انسانی رو به رو است، یادآور شد: امکانات بسیاری در آمریکا وجود دارد، اما جامعه آنها با مسائلی مانند خودکشی و ناهنجاری های اخلاقی رو به رو است.
امام جمعه موقت تهران افزود: در اردوگاه های رزمندگان ایران نه تنها هیچ گاه افسردگی و ناهنجاری اخلاقی مشاهده نشد، بلکه پویایی نیز وجود داشت و مجموعه ای برای مقاومت انسانی شکل گرفت.
وی با بیان اینکه رزمندگان ایرانی نمونه مقاومت در  سوریه و لبنان هستند، خاطر نشان کرد: انقلاب در عرصه علمی، اخلاقی، نگارستانی با مجموعه قوی است که در عرصه های مختلف مقاومت اسلامی داشته و هیچ گاه با توپ و تانک جلو نرفته است.
ابوترابی فرد اظهار کرد: نتیجه مدرسه مهم فقاهت تربیت انسان هایی آراسته به اندیشه با تفکر علمی است.

وی در ادامه درباره شهید صدرزاده گفت: این شهید با روش های مختلف خود را به سوریه می رساند و در سوریه به مدت سه سال با عنوان فرمانده گردان موثر واقع می شود.
ابوترابی فرد در پایان خاطر نشان کرد: دستاوردهای مبارزه های سخت شهدا را باید همه امت اسلام در ذائقه خود بچشند، چرا که امنیت امروز دنیای اسلام دستاورد مردان سلحشور و درس خوانده در مدرسه قرآن و عترت است.

شهید صدرزاده دانشجوی رشته ادیان و عرفان در سال ۹۲ برای دفاع از دین و حرم حضرت زینب (س) داوطلبانه به سوریه عزیمت کرد و به علت رشادت در جنگ با دشمنان دین، فرمانده گردان عمار شد. او سرانجام پس از چندین بار زخمی شدن در درگیری با داعش، ظهر روز تاسوعا مقارن با اول آبان ۹۴ در عملیات محرم در حومه حلب سوریه به آرزوی خود، یعنی شهادت در راه خدا رسید.

اخبار مرتبط

  • دهه شصتی مدافع حرم

    دهه شصتی مدافع حرم

    تهران- ایرنا- مصطفی صدرزاده، جوان دهه شصتی است كه با اعزام به سوریه و دفاع از حرم اهل بیت عصمت…

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha