۲۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۳۶
کد خبرنگار: 2089
کد خبر: 83555280
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی نسبت به کاهش دما و بارش باران هشدار داد

۲۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۳۶
کد خبر: 83555280
هواشناسی نسبت به کاهش دما و بارش باران هشدار داد

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش باران، تگرگ، برف و کاهش دما در ۷۲ ساعت آینده در این استان تمهیدات لازم صورت گیرد.

ایرج مصطفوی عصر پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، در ۷۲ ساعت آینده با ورود سامانه بارشی و نفوذ امواج ناپایدار به تدریج از بعد از ظهر امروز به سمنان، بارش باران و برف و مه آلودگی، وزش باد شدید و کولاک برف و با شدت بیشتر در نواحی شمالی استان پیش‌بینی‌ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دمای غالب نقاط سمنان به حدود صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد، بیان کرد: در ۷۲ ساعت آینده دمای هوای استان بین پنج تا هشت درجه سانتی‌گراد کاهش دارد و در ارتفاعات و نواحی سردسیر و مناطق کوهستانی دما به زیر صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: با توجه به تقویت فعالیت سامانه بارشی در روز جمعه و شنبه، احتمال اختلال در تردد محورهای مواصلاتی به ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها به دلیل بارش سنگین برف، باد شدید و کولاک، مه آلودگی و کاهش دید افقی وجود دارد.

وی تصریح کرد: بارش باران و احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در امور کشاورزان و دامداران و گلخانه‌داران دور از انتظار نیست.

مصطفوی توصیه کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش برف و باران و لغزندگی جاده‌ها و کاهش دما و یخبندان و اختلال در تردد به ویژه در نواحی کوهستانی، تمهیدات پیشگیرانه لازم صورت گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای مرکز استان ۶ و بیشینه دمای آن ۱۹ درجه سانتی‌گراد بود.

وی اضافه کرد: نردین با کمینه ۹ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و حسینان با حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به گزارش وضعیت هوای این استان در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به رضوان با ۲۹ کیلومتر بر ساعت بود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط