۲۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 83556008
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سوخت‌گیری عادی پس از سهمیه‌بندی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - جایگاه‌های عرضه سوخت در خراسان جنوبی پس از اعلام قیمت‌های جدید بنزین روز جمعه مانند روزهای گذشته روال عادی سوخت‌گیری را دارند و عرضه سوخت بدون مشکل انجام می‌شود.

 براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه‌بندی شد.

 مشاهدات خبرنگاران ایرنا حاکی است دیروز و دیشب (پنجشنبه) تا حدودی پمپ بنزین‌ها شاهد تعدادی بیشتری از خودروها نسبت به روزهای قبل بود اما امروز شرایط سوخت‌گیری به روال عادی است و تاکون هیچ مشکلی گزارش نشده است. 

البته پس از انتشار خبر سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بنزین که با هدف بهینه سازی مصرف و حمایت از اقشار نیازمند صورت گرفته است، تلاش‌هایی برای القائات روانی در فضای مجازی دیده می‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی روز جمععه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه به دلیل شرایط فضای مجازی قبل از اجرای طرح پیش بینی تشکیل صف در جایگاه‌ها را داشتیم لذا تمام تمهیدات لازم از روز گذشته انجام شده تا مشکلی برای سوخت‌گیری مردم ایجاد نشود. 

قربانعلی مردانی افزود: تمامی جایگاه‌های استان از لحاظ فنی و عملیاتی رصد و استاندارد بودن ۶۵۷ نازل سوخت‌گیری از لحاظ اصالت بردهای چند نرخی تایید شده است. 

وی با بیان اینکه ذخایر سوختی به میزان کافی در همه جایگاه‌های استان وجود دارد اظهار داشت: تاکنون مشکل خاصی از لحاظ شلوغی جایگاه‌ها گزارش یا مشاهده نشده است غیر از حدود ۲ تا ۳ مورد از جایگاه‌های مرکز استان که از ساعت ۲۳ شب گذشته به بعد کمی ازدحام سوخت‌گیری داشتند. 

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با اشاره به میزان مصرف سوخت در ۲ روز اخیر بیان کرد: مصرف بنزین روز گذشته نسبت به پنجشبنه هفته قبل حدود ۱۷ درصد و نسبت به سایر روزها ۱۱ درصد افزایش داشته که غیرمتعارف نیست. 

وی افزود: مصرف بنزین در روز گذشته نسبت به روزهایی که رکورد مصرف بنزین در استان بوده ۴۰ درصد کاهش داشته است لذا این آمار و ارقام نشان از آرامش نسبی در سوخت‌گیری جایگاه‌های استان دارد. 

مردانی گفت: امروز نیز مصرف بنزین کمتر از نرم معمول بوده است و در شهرستان‌ها به خصوص نهبندان که همیشه ۲ نفتکش روزانه اعزام می‌شده درخواست سوخت نداشتیم. 

وی اظهار داشت: ۱۱۰ جایگاه سوخت در استان خراسان جنوبی فعال است که ۸۷ مورد آن سوخت مایع و مابقی دوگانه سوز یا سی ان جی هستند.  

براساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر یک هزار و ۵۰۰ تومان، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان و قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

بر مبنای اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سهمیه کامل آبان خودروهای شخصی از بامداد جمعه ۲۴ آبان ماه به کارت سوخت شخصی آنها واریز می‌شود و این سهمیه به مدت ۶ ماه قابل ذخیره است.

مدیرکل پست خراسان جنوبی هم اعلام کرد که تمام باجه‌های پست استان امروز - جمعه - برای تحویل کارت‌های سوخت جامانده فعال است.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha