۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 83558229
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اصلاح قیمت بنزین اقدامی در جهت تحقق عدالت اجتماعی است

زنجان - ایرنا - فرماندار شهرستان خدابنده گفت: دهک‌های بالای جامعه بیشترین بهره مندی را از یارانه سوخت داشتند که با اصلاح قیمت بنزین، زمینه تحقق هر چه بیشتر عدالت اجتماعی به نفع دهک‌های پایین جامعه فراهم می‌شود.

ایوب بیگدلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به ضرورت طرح بحث های اقناعی پیرامون اصلاح مصرف بنزین اشاره کرد و افزود: چنان که اعلام شده قرار است از محل اصلاح قیمت بنزین حمایتهای معیشتی از دهک‌های پایین جامعه انجام شود و این اقدام گامی در جهت عدالت اجتماعی است. 

وی با بیان اینکه پایین بودن قیمت بنزین در کشور نسبت به کشورهای همجوار موجب قاچاق سوخت می‌شد، اظهار داشت: اصلاح قیمت بنزین می تواند در جلوگیری از این پدیده موثر باشد. 

بیگدلی به لزوم توجه به صرفه جویی در مصرف سوخت اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از خودروهای شخصی و  فراگیر نبودن استفاده از وسایل نقلیه عمومی به آلودگی هوا در شهرهای بزرگ دامن زده و زندگی در آن شهرها را مشکل کرده است که می توان با مدیریت مصرف سوخت و بهره گیری بیشتر از وسایل نقلیه عمومی بخش قابل توجهی از این دست مشکلات را حل کرد.

فرماندار شهرستان خدابنده با بیان اینکه اصلاح قیمت بنزین نقش چندانی در افزایش قیمت کالاها ندارد و تاثیر آن بیشتر روانی است، گفت: رصد مستمر و تشدید نظارت برای کنترل بازار در این شهرستان در دستور کار است و شهروندان نباید نگران افزایش قیمت ها باشند. 

گفتنی است علی ربیعی سخنگوی دولت، محمود واعظی رئیس‌ دفتر رئیس جمهوری و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از شامگاه جمعه تاکنون در اظهارنظرهایی جداگانه تأکید کرده‌اند که موضوع تغییر بهای بنزین مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا و تصمیم همه اجزای نظام است. همچنین دولت با توجه به دغدغه‌هایی که درباره معیشت مردم وجود دارد موظف است تا تمام پولی که از این مسیر به دست می‌آید در قالب یارانه‌ای جداگانه به حدود ۶۰ میلیون‌نفر از مردم ایران پرداخت کند و مهمترین مساله دولت در این اصلاح قیمت، اصلاح نظام پرداخت یارانه به نفع همه مردم بوده است.

دولت تاکید کرده است که به سرعت سازوکار پرداخت یارانه اصلاح قیمت بنزین اعلام می‌شود و ۶۰ میلیون ایرانی از آن بهره‌مند خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha