۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۰۴
کد خبرنگار: 2169
کد خبر: 83558692
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰۰ جلد کتاب در مهاباد اهدا شد

۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۰۴
کد خبر: 83558692
۸۰۰ جلد کتاب در مهاباد اهدا شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۸۰۰ جلد کتاب همزمان با هفته کتاب در بین دانش‌آموزان مناطق کمتر توسعه‌یافته این شهرستان توزیع شد.

سیامند جوانبخت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کتاب‌ها به منظور ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین دانش‌آموزان و غنی‌سازی کتابخانه مدارس در مناطق کمتر توسعه‌یافته این شهرستان توزیع شده است.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته کتاب در مهاباد نیز اضافه کرد: برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب در تالار وحدت شهرداری مهاباد، عضویت رایگان در کتابخانه‌ها، دیدار مسوولان با نویسندگان و اهل قلم این شهرستان از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در مهاباد است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه کتاب‌هایی با موضوع‌های مختلف شامل تاریخ و ادبیات ایران، کتاب‌هایی به زبان محلی، تاریخ بومی، فلسفه، دین، هنر، روانشناسی، کودک و نوجوان، دین و رمان با تخفیف به دوستداران کتاب عرضه می‌شود.

«جوانبخت» گفت: در طول این هفته یک روز نیز به عنوان روز عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی انتخاب می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در این روز به مدت یک سال به عضویت رایگان کتابخانه‌ها در بیایند.

وی با اشاره به اینکه مهاباد در ۲ سال گذشته به صورت پیاپی به عنوان شهر خلاق کتاب کشور انتخاب شده است افزود: کمپین کتاب‌خوانی با عنوان «من خوانده‌ام شما هم بخوانید» از چند سال قبل در این شهرستان راه‌اندازی شده و برنامه‌های کتاب‌خوانی در این شهر اجرا می‌شود.

هم‌اکنون هفت کتابخانه فعال در مهاباد با زیربنای یکهزار و ۹۷۵ متر مربع وجود دارد که از این تعداد سه کتابخانه عمومی و چهار کتابخانه به طور مشارکتی است؛ بیش از ۵۴ هزار جلد کتاب در قالب ۵۹ هزار نسخه در این کتابخانه‌ها نگهداری می‌شود.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳  آبان ماه در سراسر کشور آغاز شده و تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha