۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۱۱
کد خبر: 83558788
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احتمال بارش در غرب هرمزگان

۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۱۱
کد خبر: 83558788
احتمال بارش در غرب هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - با احتمال بارش باران در غرب هرمزگان، اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران به حالت آماده باش درآمدند.

اداره‌کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان پیروی اطلاعیه ۳۷ هواشناسی این استان در اخطاریه‌ای اعلام کرد: روزیکشنبه و دوشنبه با تقویت موج بارشی، ناپایداری ها به صورت رگبار و رعدوبرق با احتمال تگرگ، تندباد لحظه‌ای و مواج بودن دریا در مناطق غربی استان تشدید خواهد شد، حفظ آمادگی کامل، تمهیدات لازم از سوی مسوولان اندیشیده شود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اعلام هواشناسی این استان به فرمانداران غرب استان اخطاریه داده شده است.

علیرضا صفاایسینی ادامه داد: بارش باران از امروز در مناطق غربی استان آغاز می‌شود و احتمال می‌رود فردا هم ادامه یابد.

وی اضافه کرد: مردم از ترددهای غیر ضروری پرهیز کرده و از توقف در مسیل‌ها و نزدیکی مسیل‌ها بپرهیزند.

براساس اطلاعیه شماره ۳۷ اداره‌کل هواشناسی هرمزگان، بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر گذر متناوب امواج ناپایدار تراز میانی جو  بر فراز این استان است که طی هفته آینده ، که سبب ناپایداری جوی و دریایی در  هرمزگان خواهد شد.

پدیده قابل انتظار در این هفته بارش باران طی ساعاتی با رگبار باران و رعد وبرق، وزش باد نسبتا شدید و مواج شدن دریا است و یارش اغلب در مناطق غربی و جزایر خلیج فارس پیش بینی شده و از سه شنبه تا پنجشنبه علاوه بر مناطق غربی در سایر مناطق مرکزی ، شرقی و شمالی استان هم احتمال بارش باران داده می‌شود.

 دریا تا ۲۷ آبان  وزش دارای وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی در محدوده ی ۳۸ کیلومتر بر ساعت در جزایر غربی استان و غرب تنگه هرمز خواهد شد و از سه شنبه تا پنجشنبه احتمال وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی – شمال غربی در محدوده‌ی ۴۰ کیلومتر بر ساعت و مواج شدن خلیج فارس و غرب تنگه هرمز  تا ۱۵۰ سانتی‌متر وجود دارد.
 احتمال بروز مخاطره‌هایی همچون آبگرفتگی در مناطق غربی و جزایر غربی استان، اختلال در تردد های دریایی در خلیج فارس هم هست.

توصیه های می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی استان به ویژه در مناطق غربی خودداری شده و با توجه به مواج شدن دریا، تمهیدات لازم در بنادر هرمزگان بکارگرفته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha