۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 83559723
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جلوگیری از افزایش قیمت تخم‌ مرغ در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - قیمت تخم‌ مرغ در خراسان جنوبی که از روز گذشته افزایش یافته بود با گزارش موضوع و ورود بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از روند افزایش آن جلوگیری شد.

طرح ویژه نظارت بر کالا و خدمات به منظور کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها از روز شنبه با همکاری و همراهی دستگاه‌هایی شامل بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، بسیج، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی در دو شیفت صبح و عصر آغاز شد.

بررسی‌های خبرنگار ایرنا در سطح شهر بیرجند حاکی از افزایش قیمت تخم مرغ در مرکز استان بود که موضوع به اطلاع معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی رسید.

علی تهوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات در استان به بهانه افزایش قیمت بنزین ممنوع است گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه احتکار، افزایش قیمت یا گرانی کالا و خدمات مراتب را با سامانه ۱۲۴ سازمان صمت در میان بگذارند تا در اسرع وقت نسبت به موضوع رسیدگی و با متخلف برخورد شود.

وی بیان کرد: با اعلام گزارش افزایش قیمت تخم‌ مرغ، از این مساله جلوگیری شد و با متخلفان آن نیز برخورد جدی می‌شود.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: نظارت بر واحدهای تولیدی، شرکت‌های پخش، بنک‌ها، عمده‌فروشان و خرده‌‍‌فروشان به شدت در استان ادامه دارد و با متخلفان به جد برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: هیچگونه کمبود کالایی در حال حاضر در استان وجود ندارد و از لحاظ ذخیره کالایی در وضعیت بسیار مناسبی قرار داریم.

تهوری به فعالان صنفی و غیرصنفی استان اخطار داد؛ حتما نسبت به نصب برچسب قیمت بر روی کالاها اقدام کنند و فاکتور خرید را در معرض دید قرار داده تا هنگام نظارت آن را در اختیار بازرسان قرار دهند.

وی با اشاره به ثبت موجودی کالاها در سامانه جامع انبارها و سامانه اعلام موجودی کالا ادامه داد: طبق بخش‌نامه ابلاغی ۱۰ گروه کالایی شامل برنج، شکر، چای، کنجاله سویا، جو، ذرت دامی، لاستیک، کاغذ چاپ و تحریریه، گندم و روغن موتور برای ثبت در سامانه جامع انبارها اعلام شده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: تاکنون پنج هزار و ۳۶۶ انبار در این سامانه ثبت شده است.

وی گفت: براساس این ابلاغیه تمامی انبارهای افراد حقوقی و حقیقی و فعالان اقتصادی صنفی و غیرصنفی بایستی انبار کالا و موجودی خود را در سامانه جامع انبارها به ثبت برسانند در غیر اینصورت ظن بر قاچاق است.

تهوری اضافه کرد: برای صحت‌سنجی انبارها و کالاهای موجود در آن بازرسی و نظارت‌ها در حال انجام است و در خصوص کالاهای اساسی نیز سامانه جامع تجارت فعال است و در آن روند زنجیره کالا اعم از تولید یا واردات رصد می‌شود.

اخبار مرتبط