۲۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۲۲
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 83561070
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی جزو ۶ اداره‌کل برتر کشور

مهاباد- ایرنا- مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی گفت: این اداره‌کل با وجود پایین بودن سرانه فضای آموزشی و کمبود امکانات، از نظر شاخص ارزیابی عملکرد در بین ۳۲ استان کشور جزو ۶ اداره‌کل برتر شناخته شد.

ابراهیم محمدی روز سه‌شنبه در نشست با مدیران آموزش‌وپرورش اشنویه اظهار داشت: این استان همواره در تمامی مسابقات و جشنواره‌ها و برنامه‌های کشوری خوش درخشیده و در حوزه ساماندهی نیروی انسانی نیز عملکرد بسیار مناسبی داشتها ست به طوریکه سه هزار ۱۷۰ نفر از طرح معلم ۳۰ ساعته استفاده می‌کنند.

وی در رابطه با طرح رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: تمامی دستورالعمل‌های رتبه‌بندی معلمان انجام شده و از اول مهرماه ۹۸ قابل اجراست.

وی با تاکید بر اینکه ۶۰۷ هزار دانش‌آموز در بیش از ۲۵ هزار و  ۵۶۵ کلاس دایر استان مشغول تحصیل هستند، اضافه کرد: آموزش‌وپرورش استان در چهار شاخص فضا، تجهیزات، پوشش تحصیلی و نیروی انسانی در بین استان‌های کم برخوردار قرار دارد و قرار گرفتن در ردیف ۶ اداره‌کل برتر موفقیتی بزرگ برای استان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه پوشش تحصیلی دوره ابتدایی استان بیش از ۹۸ درصد است، ادامه داد: ۴.۰۵ مترمربع سرانه فضای آموزشی استان است در حالی که میانگین کشوری ۵.۱۸ مترمربع می‌باشد.

«محمدی» با بیان اینکه بوم‌پذیری در جذب نیروی انسانی و اصلاح فرآیند نقل و انتقالات بسیاری از مشکلات نیروی انسانی آموزش‌وپرورش استان را حل کرده، اظهار داشت: با اجرای طرح ساماندهی نیروی انسانی طی چند سال گذشته شاهد صرفه‌جویی در منابع مالی و انسانی بودیم و همه مدیران مدارس اول مهر را بدون مشکل آغاز کردند.

وی گفت: در حال حاضر شهرستان‌های اشنویه، سردشت، پیرانشهر و ارومیه کمترین سرانه فضای آموزشی را دارد.

وی اضافه کرد: امسال سه هزار و ۷۳۰ نیروی حق‌التدریس و یکهزار ۲۴۱ نفر نیز از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش استان شدند و ۶۷۰ نفر نیز سهمیه استان در استخدام ماده ۲۷ است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری، آگاهی و توانمندی مدیران مدارس بسیاری از مشکلات آموزش‌وپرورش را حل می‌کند، افزود: برنامه‌محوری و طرح تدبیر و مدیریت آموزشگاهی در اولویت کاری مدیران قرار گیرد.

وی تاکید کرد: اخلاق‌محوری باید در مدارس نمود عینی داشته باشد و عوامل مدرسه باید رابطه پدرانه و مادرانه با دانش‌آموزان داشته باشند.

«محمدی» پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مدارس را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و افزود: مدیران مدارس مباحث تربیتی را جدی بگیرند و فضای پرنشاط در مدرسه ایجاد کنند.

در این جلسه تعدادی از مدیران مدارس به ارایه گزارش و طرح مشکلات خود پرداختند؛ آذربایجان‌غربی دارای ۳۷ هزار فرهنگی با حدود ۶۰۰ هزار دانش‌آموز است که در حدود پنج هزار مدرسه تحصیل می‌کنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha