۲۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 2784
کد خبر: 83561096
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نهضت ملی ساخت داخل در تمام جوانب باید پیگیری شود

زنجان - ایرنا - هنوز فاصله زیادی با اهداف و رویکردهای مورد نظر برای تولید نیازمندی‌ها در داخل کشور داریم و مهمترین مساله این است که نهضت ملی ساخت داخل را در تمامی جوانب باید داشته باشیم یعنی تمام جوانب کشور اعم از صنعت، شرکت‌های دانش‌بنیان، سازمان ملی استاندارد و حتی مدارس نیز باید به این موضوع ورود پیدا کنند تا این نهضت شکل بگیرد.

رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی نیازمندی‌های وارداتی و فرصت‌های ساخت داخل در زنجان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای این است که فقط توانمندی‌ها را ارائه نکنیم بلکه نیازمندی‌های صنعت را نیز شناسایی و برای تامین آن‌ها تلاش کنیم.

سیدمحمدمهدی هادوی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات جوانان ما در اشتغالزایی این است که نمی‌دانند دنبال چه محصولی بروند که چنین نمایشگاه‌هایی به خوبی می‌تواند نشان دهد که چه چیزهایی نیاز داریم و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز استفاده مطلوبی از این نمایشگاه‌ها می‌کنند و این نمایشگاه‌ها بهره وری بالایی دارد.

وی در خصوص آمار قراردادهای منعقد شده واحدهای تولیدی و صنعتی کشور با شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: آمار شرکت‌هایی که برگرفته از نیازمندی‌های ارائه شده در این نمایشگاه‌ها اقدام به انعقاد قرارداد کرده‌اند در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موجود است.

هادوی در پاسخ به میزان استقبال دانشگاه‌ها از این نمایشگاه‌ها اظهار داشت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه، یکی از برنامه‌هایی است که در وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم که فناوری، کمک‌کننده صنایع بزرگ بوده و صنایع سنتی را نجات می‌دهد که این فناوری را دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان دارند.

رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در کنار تحول در حوزه صنعت، یک نظام تحول نیز در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد تا آموزش‌ها و پژوهش‌ها بر اساس نیاز باشد که ماموریت ما ارتباط دادن بین صنعت و دانشگاه است که البته هنوز تا حد بهینه، فاصله داریم.

وی گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها یک برنامه نظام‌مند در وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در برخی استان‌ها برگزار شده و ادامه خواهد داشت که امیدواریم بتواند به آن چیزی که دنبال می کنیم یعنی تولید داخل با کیفیت مطلوب و فناوری پیشرفته، کمک کند.

اولین نمایشگاه تخصصی نیازمندی‌های وارداتی و فرصت‌های ساخت داخل استان زنجان از ۲۷ آبان تا یکم آذر سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha