گلخانه‌های کرمانشاه به ۷۰ هکتار می‌رسد

کرمانشاه- ایرنا- رئیس سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه اعلام کرد که سطح زیرکشت گلخانه‌های استان از ۴۰ هکتار به ۷۰ هکتار تا پایان سال‌جاری خواهد رسید.

«نوربخش حاتمی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: کشاورزان کرمانشاهی تاکنون علاقه چندانی به کشاورزی مدرن گلخانه ای از خود نشان نداده اند اما با اقدامات آموزشی به دنبال رونق این نوع از کشت در استان هستیم.

وی، حجم فعلی تولیدات کشاورزی کرمانشاه را چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن در همه بخش‌های حوزه کشاورزی اعلام کرد و افزود: برنامه سه ساله افزایش تولیدات بخش کشاورزی استان تدوین و وارد مرحله اجرایی شده است.

حاتمی به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی با توجه به شرایط جنگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: کشور با عبور از این جنگ تحمیلی اقتصادی اکنون در شرایط پایدار قرار دارد و با خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی و تامین نهاده‌های کشاورزی موفق به کنترل بازار و گاها کاهش قیمت محصولات

شده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه همچنین به گزارشی از روند تسهیل امور در بحث صدور مجوزها و کاهش مکاتبات اداری و حذف استعلام های غیرضروری اشاره کرد و افزود: در این راستا و برای خدمت به ارباب رجوع تمام پرونده‌های امور اراضی را از حالت راکد خارج و پرونده‌ها را به

روزرسانی کرده‌ایم.

حاتمی در ادامه به فعالیت بیش از ۴۰ مرکز غیردولتی در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: رویکرد سازمان برون سپاری امور به بخش خصوصی و اشتغال‌زایی است.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۵ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

سال گذشته بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید شد. 

اخبار مرتبط