نماینده ولی‌فقیه در خوزستان: آشوبگران آموزش دیده استکبار محارب هستند

اهواز – ایرنا – نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: آشوبگرانی که در هفته گذشته به بهانه گرانی بنزین به خیابانها آمدند و دست به اغتشاش و ناآرامی زدند و اموال عمومی را تخریب کردند از سوی دشمنان آموزش دیده اند و حکمشان محارب است و باید اعدام شوند.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام محمدنبی موسوی‌فرد روز شنبه در اجتماع بزرگ مردم اهواز  که در دفاع از اقتدار و امنیت کشور راهپیمایی پرشوری برگزار کردنداظهار داشت: استکبار جهانی در حوادث اخیر ۲ هدف حداکثری و حداقلی را دنبال می‌کرد که هدف حداکثری آنها ایجاد جنگ داخلی در کشور بود که یک آرزوی دست نیافتنی است و نیز هدف حداقلی آنها انتقام از امت ولایت مدار و انقلابی ایران اسلامی است که این هدف آنها هم با درایت مردم با شکست مواجه شد.

موسوی‌فرد افزود: آمریکا و منافقین در چند ماه اخیر به دنبال آن بودند که مردم و امت اسلامی را بترسانند و از صحنه خارج کنند حتی برخی از مسوولان ما در این زمینه متزلزل شدند ولی امت اسلامی سخت‌ترین دوران ها را تحمل کرده و در تمام صحنهها حضور داشته است چرا که ما تحریم‌ها را تحمل کردیم و به زودی از این مرحله جنگ اقتصادی هم عبور می‌کنیم.

وی ضمن تقدیر از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، نیروهای امنیتی ،دستگاه قضائی  و امت اسلامی که در صحنه حاضر بودند گفت: مطالبه اول ما انتقام از استکبار جهانی و آل سعود می باشد و مطالبه دوم ما برخورد جدی با نیروهای آموزش دیده دشمن است و حکم آنها مصداق محارب بوده و باید اعدام شوند البته عده‌ای در این راه فریب خوردند که حساب آنها با دیگران جداست.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در خصوص اغتشاشات اخیر در کشور که میلیاردها ریال به اموال مردم آسیب زد بیان کرد: این اقدام نه تنها دردی از مردم را دوا نکرد بلکه این آسیب‌ها به اموال عمومی، موج نگرانی و ناامنی را در مردم ایجاد کرد.

وی گفت: ایجاد فضای متشنج و پرآشوب حتی می‌تواند منجر به سرکوب مطالبه مردم در اعتراض به ایجاد تورم که حق آنهاست  منجر شود.
موسوی‌فرد با اشاره به اینکه اقدامات آشوبگران مبنی بر تخریب اموال عمومی مردم، سوزاندن قرآن و حمله به حوزه علمیه و مسجد نمی‌تواند کار مردم متدین ایران باشد افزود: این افراد سربازان آمریکا هستند که در داخل کشور به گفته خودشان در ۲ سال گذشته تربیت شده‌اند. مردم ما به خوبی می‌فهمند که این‌گونه اغتشاشات، اقتصاد و معیشت را درست نمی‌کند بلکه امنیت کشور را از بین می‌برد.
وی اضافه کرد:  اگر مشکلی در داخل کشور پیش بیاید باید در داخل حل شود و نیاز به کمک دشمنی که اقتصاد کشور را هدف قرار داده است، نداریم. همچنین از نیروهای امنیتی و انتظامی خواستاریم که با اغتشاشگران برخورد جدی داشته باشند.

امام جمعه اهواز گفت: رفتارشناسی آمریکا در یکصد سال اخیر نشان می‌دهد که هر گاه آنها قصد تجزیه منطقه ای را دارند، جنگ داخلی به راه انداخته و عده ای که فریب آنها را می خورند دست به اغتشاش می زنند. تجزیه دولت‌های عثمانی، هند، پاکستان و موارد دیگر نشان می‌دهد که همه از یک مدل  واحد پیروی می‌کند. استکبار جهانی برای تحقق رویای داشتن خاورمیانه بزرگ، جنگ داخلی سوریه، یمن و لبنان را به راه انداخت اما در مقابل تدبیرهای به موقع مقام معظم رهبری همواره شکست خورده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه حوادث اخیر با ماهیت فتنه ۸۸ متفاوت بود گفت: فتنه ۸۸ در واقع یک انقلاب رنگی بود و هدف آن براندازی نظام بود در حالی که در چند روز گذشته شاهد خشونت‌ها و رفتارهای وحشیانه از سوی عده‌ای بودیم و هدف آنها براندازی نظام جمهوری اسلامی نبود بلکه هدفشان انتقام و ایجاد رعب و وحشت بود.

وی در ادامه با انتقاد از افزایش ناگهانی قیمت بنزین گفت: اگر چه ضرورت سهمیه بندی بنزین توسط کارشناسان و مسوولان کشور از ماه‌ها پیش مورد بررسی قرار گرفته است، اما بهتر بود که افزایش قیمت بنزین با شیب ملایم و در بازه زمانی طولانی‌تری انجام می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه نحوه اجرای سهمیه‌بندی بنزین باید طی مطالعات کارشناسان اجتماعی ابتدا اذهان عمومی جامعه را متقاعد می‌کرد، تا شاهد اینگونه اغتشاشات و آشوب‌ها در کشور نباشیم گفت: همه ما باید هوشیار باشیم و بدانیم حساب امت اسلامی که مطالبه به حق دارند با حساب اراذل و اوباش که به اموال عمومی آسیب می‌زنند جدا است.

وی با بیان اینکه مردم با بصیرت ایران در طول چهل سال گذشته از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردهاند بیان کرد: مردم ما هرگاه احساس کنند انقلابشان در خطر است به صحنه آمده و هیچ گاه فریب دشمنان را نمی خورند. انتظار داریم مسئولان کشور فضایی را برای مطالبه گری مردم ایجاد کنند تا مردم مشکلاتشان را عنوان کنند به عنوان مثال مردم شهرستان کارون بارها خواستار مشخص شدن محدوده این شهرستان شده‌اند اما تاکنون جوابی نگرفته اند.

موسوی فرد با اشاره به اینکه تنها نگرانی مردم از سهمیه‌بندی بنزین ایجاد تورم و گرانی در کالاهای اساسی است گفت: مسوولان ما از قبل می‌توانستند به شیوه ای درست قیمت بنزین را کنترل کنند تا این مشکلات اتفاق نیفتد. ما باید خود را همدرد مردم بدانیم و اگر می‌خواهیم تصمیمی بگیریم باید به فکر سفره‌های مردم باشیم و تصمیمات پخته‌تری بگیریم. حضور مردم در این راهپیمایی به این معنا نیست که آنها گله‌مند نیستند بلکه حضورشان نشان می‌دهد که آنها مطالباتی دارند و خواستار رفع مشکلات خود هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ضمن تاکید بر لزوم نظارت قوی بر بازار کالاهای اساسی توسط مسوولان خاطرنشان کرد: قوه قضاییه باید در این زمینه برخورد جدی با گران‌فروشان را داشته باشد. 

راهپیمایی با شکوه مردم ولایتمدار اهواز در حمایت از امنیت و اقتدار ملی ساعت ۹:۳۰ از میدان مولوی آغاز و در چهار راه آبادان به پایان رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha