۳ آذر ۱۳۹۸، ۹:۳۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 83566370
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سلامت ۱۰۰ درصد نوآموزان کردستانی سنجش شد

۳ آذر ۱۳۹۸، ۹:۳۴
کد خبر: 83566370
سلامت ۱۰۰ درصد نوآموزان کردستانی سنجش شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از پوشش ۱۰۰ درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان در برنامه ملی سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی در سال جاری خبر داد.

رشید قربانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با آغاز فعالیت پایگاه های سنجش سلامت (سوم تیر ماه) در استان تا پایان طرح (۲ آذر) ۲۷ هزار و ۳۷۹ نوآموز با شرکت در برنامه سنجش از نظر بینایی، شنوایی، سلامت جسمانی، آمادگی تحصیلی، اندازه گیری توده بدنی، وزن و قد، دهان و دندان، جلدی، اختلالات رفتاری و معاینات پزشکی عمومی مورد بررسی قرار گرفتند که این تعداد ۱۰۰ درصد نوآموزان را شامل می‌شود.
وی افزود: از این تعداد، چهار هزار و ۳۶۳ نفر ارجاع هوش، ۶۸۸ نفر ارجاع شنوایی، یک هزار و ۲۹۰ نفر ارجاع بینایی، ۵۷ نفر ارجاع جسمی - حرکتی و ۲۸ نفر نوآموز نیز مشکوک به داشتن اختلالات اوتیسم تشخیص داده شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه از ارجاعات هوش ۲ هزار و ۱۰۷ نفر دیرآموز بودند که نیاز به مراقبت آموزشی در مدارس عادی دارند، اضافه کرد: ۱۲۲ نوآموز کم توان آموزش پذیر نیز برای ادامه تحصیل به مدارس با نیازهای ویژه و ۲۶ نوآموز تربیت پذیر نیز تشخیص داده شده و به سازمان بهزیستی استان معرفی شدند.
وی یادآور شد: از ارجاعات شنوایی ۲۳ نفر دارای شنوایی یک طرفه، ۲۱ نفر نیاز به سمعک و تحصیل در مدارس عادی، ۱۲ نفر نیاز به سمعک و معلم رابط در مدارس عادی و ۲ نفر ناشنوا تشخیص و به مدارس با نیازهای ویژه معرفی شدند.

قربانی تاکید کرد: همچنین از ارجاعات بینایی ۴۹۴ نفر نیاز به عینک، ۱۲۹ نفر تحت درمان آمبلیوپی، ۳۰ نفر تحت درمان دارویی و جراحی، پنج نفر با استفاده از کتاب درشت خط و معلم تلفیقی در مدارس عادی و یک نفر به مدارس با نیازهای ویژه معرفی شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه از تعداد ۲۸ نوآموز مشکوک به اختلال رفتاری طیف اوتیسم و ۲۰ نفر دارای این اختلال عصبی تحولی بوده و به مدارس با نیازهای ویژه معرفی شدند، گفت: از ۵۷ نفر ارجاعات جسمی - حرکتی، ۱۱ نفر با استفاده از معلم رابط و وسایل کمک آموزشی به مدارس عادی و ۱۱ نفر نیز به مدارس با نیازهای ویژه جهت استفاده از خدمات توان بخشی معرفی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان شناسایی و تشخیص به موقع کودکان در معرض خطر، پیشگیری از هدر رفت سرمایه‌های مادی و معنوی، ایجاد زمینه و فرصت‌های مناسب یادگیری با توجه به تفاوت‌های فردی و تحقق عدالت آموزشی را از مهمترین ضروریات اجرای برنامه ملی سنجش سلامت و ارزیابی تحصیلی اعلام کرد.

امسال هشت نیروی اجرایی تخصصی در ۱۴ پایگاه سنجش ثابت و سیار در ۱۴ شهرستان سطح استان با ارزیابی شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و معاینات بالینی نوآموزان بدو ورود به دبستان اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان را برعهده داشتند.

سال گذشته وضعیت سلامت جسمانی ۲۶ هزار و ۵۱۴ نفر مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۴۶۴ نو آموز بدو ورود به دبستان و ۱۰ هزار و ۵۰ نفر نیز نوآموزان پیش دبستانی بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha