استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی مهمترین رویکرد دولت در مناطق آزاد است

انزلی-ایرنا-استاندار گیلان گفت: استفاده از ظرفیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی یکی از مهمترین و کاربردی ترین رویکردهای دولت تدبیر و امید در مناطق آزاد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع روز سه شنبه در مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد انزلی با تبریک فرارسیدن روز بسیج اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی  همچون سایر دستگاه‌ها و ارکان‌دولت توانسته است در راستای تحقق اهداف و برنامه های دولت تدبیر و امید و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

وی افزود: منطقه آزاد انزلی با برنامه ریزی و تلاش مستمر برای دستیابی به برنامه های پنج ساله و سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور گام های موثری برداشته و در سال های اخیر روند توسعه چشمگیری داشته است.

زارع  با اشاره به  حمایت از برنامه های توسعه محور منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: انتظار می رود  تکمیل پروژه های دریایی ، بندری و راه آهن از سوی این منطقه و با همکاری همه دستگاه ها و نهادها، با جدیت پیگیری شود.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت های قابل توجه منطقه آزاد انزلی تاکید کرد: این ظرفیت ها موجبات رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در این منطقه را فراهم ساخته است.

زارع تصریح کرد: حمایت های صورت گرفته از فعالان اقتصادی منطقه آزاد با ارائه بسته های حمایتی و تشویقی و  معافیت های قانونی موجب افزایش گرایش سرمایه‌گذاران به فعالیت‌های اقتصادی در این منطقه شده است.

وی با اشاره به فعالسازی بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی  و تولیدی با ظرفیت اشتغال بیش از ۲۰هزار نفر  در منطقه آزاد انزلی افزود: افزایش ظرفیت اشتغالزایی در کنار سایر مزایای فعالیت های صنعتی و تولیدی به توسعه گیلان کمک کرده و در این راستا حمایت های صورت گرفته در منطقه آزاد انزلی موجب شده تا واردکنندگان در منطقه آزاد انزلی با تغییر رویکرد ، امروز در جایگاه تولیدکننده فعالیت کنند .

استاندار گیلان با اشاره به رشد گردشگری در ایام سفر و رونق اقتصادی و اشتغال در این ایام در منطقه آزاد انزلی گفت: منطقه آزاد انزلی در رشد اقتصادی ، توسعه همه جانبه و تجارت ملی و منطقه‌ای اثرگذار است و می‌تواند به عنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور کانون توسعه در محورهای متعددی باشد.

وی ضمن تقدیر از تلاش های شش ساله مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد:از مدیرعامل جدید انتظار می رود با برنامه‌های محوری ،اولویت‌بندی و تلاش و جدیت انتظارات مردم، استان و کشور را برآورده کرده و در اتصال بندرکاسپین به راه آهن و تکمیل پروژه های دریایی و بندری و نیز سرمایه گذاری بیشتر  اهتمام ورزد.
به گزارش ایرنا، در مراسمی با حضور مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، محمدولی روزبهان به عنوان رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی منصوب و از تلاش های رضا مسرور مدیر عامل سابق این سازمان تقدیر شد.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha