۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۱
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83570103
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز نوآوری اینترنت اشیاء ایران و چین در پکن افتتاح شد

پکن- ایرنا- مرکز نوآوری اینترنت اشیاء ایران و چین روز سه شنبه در حاشیه‌ کنگره‌ اینترنت اشیاء پکن در مراسمی با حضور رییس گروه الکترونیک و رباتیک مرکز همکار­ی‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و دبیرکل اتحادیه‌ اینترنت اشیاءِ زِد پارک پکن (Zpark) رونمایی شد.

به گزارش ایرنا ‌این مرکز که تابستان امسال با توافق اتحادیه‌ اینترنت اشیاء زِد پارک پکن و پارک فناوری دانشگاه تهران راه‌­اندازی شده بود، تاکنون دو حضور موفق در نمایشگاه‌های اینترنت اشیاء شهر ووشی و فناوری پیشرفته شهر شنجن (CHTF) داشته که طی آن‌ها به معرفی شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و تسهیل تعاملات آنان با متناظرین چینی خود پرداخته است.

اینترنت چیزها یا اشیا (Internet of Things) به بسیاری از چیزها شامل اشیا و وسایل محیط پیرامون‌مان که به شبکه اینترنت متصل شده و توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت قابل کنترل و مدیریت است اشاره دارد.

 اینترنت اشیا به زبان ساده، ارتباط سنسورها و دستگاه‌ها با شبکه‌ای است که از طریق آن می‌توانند با یکدیگر و با کاربرانشان تعامل کنند این مفهوم می‌تواند به سادگی ارتباط یک گوشی هوشمند با تلویزیون باشد یا به پیچیدگی نظارت بر زیرساخت‌های شهری و ترافیک. 

اولین قرارداد یک شرکت ایرانیِ حوزه اینترنت اشیا با طرف چینی خود نیز با حمایت مرکز مذکور در نمایشگاه فناوری پیشرفته شنجن امسال به امضا رسید.

مجموعه زد پارک پکن (z park) یکی از بزرگترین مجموعه های فناوری چین محسوب می شود و سالانه بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد دارد.

در این مجموعه فناوری که شرکت های بزرگی مانند شیائومی، دیدی و بیدو تاسیس و رشد کرده اند سال گذشته ۳۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب شده است.

کنگره‌ اینترنت اشیاء پکن روزهای دوشنبه و سه شنبه در پکن برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha