علی لاریجانی عصر شنبه در حاشیه دیدار مسئولان سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم در گفت و گو با خبرنگاران عنوان کرد: ۴۵ درصد مردم خودروی سواری نداشته و اصولا استفادهای از یارانه بنزین نمیکنند.
وی اضافه کرد: هدف از اصلاح قیمت سوخت کمک به مردم بود اما در شیوه اجرا مشکلاتی به وجود آمد، اصل در اجرای این طرح ایجاد یک نظم مشخص برای کمک به طبقات پایین و افراد فاقد اتومبیل بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قاچاق حجم بزرگ بنزین یکی از وجوه اصلی در اصلاح قیمت مصرف سوخت بود، خسارت واقعی قاچاق بنزین به جیب مردم روانه میشود.
لاریجانی با اشاره به اینکه بخش مهمی از تبعات اجتماعی بعد از اصلاح قیمت سوخت، تبعات روانی بوده و واقعیت خارجی ندارد، گفت: کشور در زمینه اصلاح قیمت سوخت در میانه راه قرار داشته و در آینده مشکلات این عرصه حل خواهد شد.
وی بیان کرد: در وضعیتی که فشار شدیدی روی مردم است باید مسئولان و بازرسان سازمانهای نظارتی دقت نظر بیشتری به خرج دهند.
لاریجانی گفت: نظارت کارگروه های تنظیم بازار و تعزیرات حکومتی برای عرضه منصفانه کالا و خدمات باید افزایش پیدا کند تا راه دسترسی بخشهای نظارتی برای ارتباط با مردم سادهتر شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاستی های موجود در سامانههای پیگیری شکایات مردمی در سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی برطرف شود.
قم-ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سه دهک اول، ۲۱ برابر بیشتر از سه دهک پایین جامعه بنزین مصرف میکنند، گفت: بیشترین استفاده از یارانه بنزین نصیب دهکهای بالای جامعه است.
نظر شما