۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۶
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83576271
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

روسیه موشک مافوق صوت جدید خود را آزمایش کرد

۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۶
کد خبر: 83576271
روسیه موشک مافوق صوت جدید خود را آزمایش کرد

مسکو – ایرنا – یک مقام صنایع دفاعی روسیه از آزمایش موشک مافوق صورت کینژال این کشور که رئیس جمهوری روسیه به ساخت آن اشاره کرده بود، خبر داد.

مقام صنایع دفاعی روسیه به خبرگزاری دولتی تاس گفت: موشک مافوق صوت کینژال اواسط ماه نوامبر گذشته (دو هفته پیش) در میدان نظامی پمبوی در شمال شرقی وارکوتیا در منطقه همجوار قطبی روسیه مورد آزمایش قرار گرفت.
به گفته وی، جنگنده میگ-۳۱ک از پایگاه هوایی اولنگورسک استان مورمانسک به پرواز درآمد و برای نخستین بار این موشک را پرتاب کرد.
موشک کینژال هواپایه و دارای سرعت ۱۰ برابر صوت است و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ماه مارس سال گذشته به ساخت این موشک و چند موشک دیگر ازجمله موشک قاره پیمای آوانگارد به عنوان تدابیر مسکو برای پاسخ به اقدامات واشنگتن در عرصه موشکی از جمله خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای کوتاه و میانبرد اشاره کرد.
پوتین درباره موشک کینژال گفت که این موشک بی‌نظیر است و آزمایش آن به پایان رسیده و از ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ به نیروی هوافضای روسیه تحویل شده است.
تاس در گزارش خود به نقل از یک مقام نظامی دیگر روسیه خبر داد که سرعت موشکی که در منطقه قطبی روسیه پرتاب شد به ۱۰ برابر سرعت صوت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha