۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۳:۲۹
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 83576802
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت شرق لیبی برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را رد کرد

تهران-ایرنا- دولت شرق لیبی یکشنبه شب، اخبار منسوب به وزیر امورخارجه‌اش در خصوص برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را رد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم"، وزارت امورخارجه دولت شرق لیبی که در شهر "طبرق" مستقر است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: خبری در برخی رسانه‌ها و پایگاه‌های اینترنتی منتشر شده مبنی بر این که عبدالهادی الحویج" ابراز امیدواری کرد که لیبی با اسرائیل رابطه داشته باشد.

وزارت امورخارجه دولت شرق لیبی این خبر را به طور کامل رد و دولت وفاق ملی لیبی به ریاست "فایز السراج" را متهم کرد که مردم را به خاطر پیروزی‌های این دولت تحریک می‌کند.

دولت شرق لیبی، دولت سراج را متهم کرد که تلاش می‌کند که کشور حوزه دریای مدیترانه (ترکیه) را وارد درگیری‌های منطقه‌ای در لیبی کند.

انتشار این بیانیه درحالی است که سراج روز یکشنبه در استانبول با رجیب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه دیدار کرد.

این بیانیه تأکید دارد: حق ملت فلسطین قابل معامله نیست و لیبی هرگز از مبانی و اصول خود که حمایت از فلسطینی‌ها و حق مشروع آنان در تشکیل یک کشور مستقل به مرکزیت قدس شریف و محکومیت اشغالگری اسرائیل در اشغال اراضی فلسطین است، عقب‌نشینی نخواهد کرد.

پیش از این برخی رسانه‌ها، پایگاه اینترنتی و شبکه‌های تلویزیونی وابسته به دولت وفاق ملی گزارش دادند که الحویج در گفت‌وگو با روزنامه معاریف چاپ سرزمین‌های اشغالی ابراز امیدواری کرده، دولت شرق لیبی روابط عادی با اسرائیل داشته باشد.

 لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.

دولت وفاق ملی به ریاست السراج در طرابلس غرب کشور تشکیل شد و مورد حمایت جامعه جهانی است.

همزمان دولت موازی دیگری در شهر طبرق در شرق لیبی به نخست وزیری «عبدالله الثنی» و «عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان اعلام موجودیت کرد که ژنرال حفتر مورد حمایت آنان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha