به گزارش روز سهشنبه روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، این نهاد در راستای شعار «تهران؛ شهری برای همه» در نظر دارد افراد شایسته احراز سمت مدیر محله را از طریق فراخوان عمومی و بررسی صلاحیت علمی و اجرایی این افراد از طریق یک فرایند ارزیابی تخصصی شناسایی و برای انتخاب به هیات امنای هر محله معرفی کند.
هدف از این کار ارتقای کیفی نهاد مدیریت محله، ایجاد فرصت برابر برای همه افراد شایسته این سمت، مهیاکردن امکان برای فعالان اجتماعی و فرهنگی برای فعالیت در مقیاس محلهای و نیز شفافیت هر چه بیشتر در فرایند انتخاب مدیران محله است.
داشتن حداقل ۲۲ و حداکثر ۶۳ سال سن، مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر، سکونت در منطقهای که محله مورد نظر در آن واقع است، داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه برای آقایان، نداشتن محکومیت کیفری مستلزم سلب حقوق اجتماعی از شرایط اولیه احراز سمت مدیر محله است.
شهروندان واجد شرایط از ۱۲ تا ۲۲ آذر میتوانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.mahalle.tehran.ir اقدام به بارگذاری مدارک خود و ثبت نام به عنوان داوطلب سمت مدیریت محلههای مختلف کنند.
سمت مدیر محله، یک سمت تمام وقت بوده و مدیران محله به استخدام شهرداری تهران در نخواهند آمد و از طریق قرارداد بهرهبرداری از سرای محله با این نهاد همکاری خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس ستاد مدیریت محلات شهرداری تهران نهم آذر در نشست خبری اظهار داشت: در سطح خرد محلات برای پیشبرد اهداف و فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی نهادی به نام مدیران محله تشکیل شد که هیات امنای آنها متشکل از شورایاران و نمایندگان برخی از ارگانهاست.
مهدی شیرزاد گفت: در گذشته معمولا مدیران محلات توسط شهردار ناحیه به ستاد مدیریت محله معرفی و بعد از انجام مصاحبه از بین چند نفر مدیر محله انتخاب میشد اما امسال در راستای مردمی کردن اقدامات محلات، مدیران محلات را از طریق فراخوان انتخاب کنیم.
نظر شما