۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83579565
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نشست سران کره جنوبی و ژاپن در چین برگزار می شود

۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۹
کد خبر: 83579565
نشست سران کره جنوبی و ژاپن در چین برگزار می شود

پکن- ایرنا- «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن و «مون جایه این» رییس جمهور کره جنوبی برای حل اختلافات دو کشور اواخر ماه جاری میلادی در چین با یکدیگر دیدار می کنند.

پیش از این خبرگزاری یونهاپ گزارش کرده بود که دو کشور در حال رایزنی برای حل اختلافات تجاری هستند که باعث شده است مناسبات امنیتی و تبادلات اطلاعاتی نظامی آنها نیز به مخاطره بیفتد.

روزنامه ژاپن تودی روز چهارشنبه گزارش کرد چنین اظهار نظری از سوی نخست وزیر ژاپن نشان می دهد دو کشور قصد دارند اجازه ندهند روابط بیش از آن آسیب ببیند.

ژاپن از صادرات برخی از فناوری های پیشرفته به کره جنوبی جلوگیری کرده و دو کشور نام همدیگر را از فهرست کشورهای دارای امتیازات ترجیحی تجاری حذف کرده اند.

کره جنوبی همچنین هشدار داده است اگر مساله صادرات این اقلام فنی حل نشود ممکن است نظام تبادلات اطلاعاتی و امنیتی نظامی دو کشور مرتبط با کره شمالی به خطر بیفتد و سئول دیگر به آن پایبندی نشان ندهد.

دو طرف فقط یک بار در نشست سران «آ سه آن» در تایلند در ماه گذشته میلادی دیدار رسمی کردند و در سال ۲۰۱۹ میلادی هیچ ملاقات رسمی دیگری میان آنها انجام نشده است.

آبه قرار است در نشست سه جانبه با چین و کره جنوبی از ۲۳ تا ۲۵ دسامبر در شهر چنگدو چین شرکت کند پیش بینی می شود دیدارش با رییس جمهور کره جنوبی همان زمان صورت گیرد.

نخست وزیر ژاپن قبل از چین روزهای ۱۵ تا ۱۷ دسامبر دیداری نیز از هند خواهد داشت و در آنجا با نارندار مودی همتای هندی خود گفت و گو خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha