۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 2854
کد خبر: 83580317
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحقق توسعه پایدار در گرو فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان است 

قزوین - ایرنا - رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: تنها در سایه فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان است که می‌توانیم به توسعه پایدار و اشتغال دست یابیم.

سید ابوالحسن نایینی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اظهار داشت: رونق تولید تنها زمانی میسر می‌شود که پیش از آن فعالیت‌های پژوهشی انجام گرفته باشد.  
وی افزود: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با توجه به این موضوع، مساله پژوهش و فناوری را مورد توجه جدی خود قرار داده و در سال‌های اخیر با تلاش‌های فراوان اساتید و دانشجویان، رشد بسیار زیادی را در این حوزه داشته است.
مهدی زندیه معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) نیز در این مراسم اظهار داشت: سهم مقالات پژوهشی هر استاد این دانشگاه در سال ۹۲ کمتر از هفت دهم بوده این در حالی است که در سال ۹۸ سهم مقاله پژوهشی هر استاد به عدد سه افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در گذشته هر استاد در طول سال حداکثر یک مقاله پژوهشی ارائه می‌داد در حالی که امروز تعداد این مقالات بسیار افزایش پیدا کرده است.
 معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) با بیان اینکه پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید شعار سال جاری این معاونت بوده و با توجه به تلاش‌های فراوان پژوهشگران این شعار تحقق یافته است، گفت: امروز بر اساس رتبه بندی تایمز، رتبه این دانشگاه از ۳۸ به ۱۷ ارتقا یافته است.
وی همچنین از کسب رتبه هشتم در گروه فنی و مهندسی در بین دانشگاه‌های کشور خبر داد.

دستیابی به توسعه نیازمند بنیادهای فرهنگی

هاشم قربانی عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نیز در این مراسم اظهار داشت: دستیابی به توسعه فراگیر و پایدار بدون تردید نیازمند بنیادهای فرهنگی است.
وی افزود: برای توسعه یافتگی جامعه ضروری است که به حوزه علوم انسانی توجه ویژه شود و در کنار آن، پژوهش‌های علوم انسانی از انتزاع خارج شده و به سمت کاربردی شدن پیش بروند.
در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر این دانشگاه تجلیل شد.
همچنین در این مراسم از مرحوم محمدحسین شاعری نیز که در طول حیات خود فعالیت‌های گسترده‌ای را در حوزه پژوهش انجام داده بود به عنوان پژوهشگر افتخاری این دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha