نماینده روسیه: نگرانی از سرنوشت برجام رو به افزایش است

تهران – ایرنا – نماینده دائم روسیه در نهادهای بین المللی در وین روز جمعه و ساعتی پیش از آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام، در توئیتی از «نگرانی‌های رو به افزایش» درباره این توافق بین المللی نوشت.

به گزارش ایرنا، میخائیل یولیانف نماینده دائم روسیه در نهادهای بین المللی در وین، دقایقی پیش در صفحه توئیترش با انتشار تصویری از محل برگزاری جلسه پیش از حضور شرکت کنندگان، نوشت: جلسه کمیسیون مشترک برجام به زودی آغاز خواهد شد. این جلسه در شرایطی برگزار می‌شود که نگرانی‌ها در خصوص سرنوشت توافق هسته‌ای در حال افزایش است.

امروز (جمعه) ۱۵ آذر ماه و درست در نیمه راه گام چهارم کاهش تعهدات برجامی جمهوری اسلامی ایران، چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، خانم هلگا اشمید  دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و نمایندگانی از روسیه، چین، آلمان، فرانسه و انگلیس برگزار می شود.

محل برگزاری چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار بود ساعت ۱۱ صبح امروز(جمعه) به وقت محلی در هتل کوبورگ وین برگزار شود، به ساختمان نمایندگی اتحادیه اروپا منتقل شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، یک منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران به خبرنگاران گفت: با توجه به اعطای مجوز به گروهی از هواداران گروهک های تجزیه طلب و ضدانقلاب به منظور تجمع در برابر هتل کوبورگ و احتمال ایجاد اخلال و مزاحمت در روند برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام، هیات ایرانی در اعتراض به این امر، تهدید به ترک محل مذاکرات و عدم شرکت در نشست کمیسیون مشترک کرد که نهایتا با پادرمیانی اتحادیه اروپایی به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک، محل برگزاری این نشست تغییر یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha