۱۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۱
کد خبر: 83583669
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وضعیت بیماری آنفلوآنزا در گلستان بحرانی نیست

۱۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۱
کد خبر: 83583669
وضعیت بیماری آنفلوآنزا در گلستان بحرانی نیست

گرگان - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: با وجود مرگ چند شهروند و پذیرش صدها نفر در بیمارستان‌های این استان بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا، شرایط منطقه بحرانی نیست.

سیدرضا قادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: فردا /یکشنبه/ جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران گلستان برگزار می شود تا در صورت نیاز، شرایط بحرانی در استان اعلام شده و مطابق آن تصمیمات لازم برای مهار و کنترل اتخاذ شود.

وی بیان کرد: در جلسه فردا آموزش و پرورش، دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت، محیط زیست و سایر دستگاه‌های مرتبط درخواست ها و نیازهای حوزه خود را در موضوع آنفلوآنزا اعلام خواهند کرد تا تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

قادری گفت: تا امروز فوت ۷ نفر در گلستان بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا تایید می شود و آمارهای دیگر رسمیت ندارد ضمن اینکه تاکنون چند هزار نفر در استان سرپایی درمان شده و بیش از ۹۵۰ بیمار مبتلا نیز در بیمارستان‌ها بستری و تحت درمان قرار دارند.

در همین پیوند معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم گفت: به صورت میانگین کشندگی بیماری آنفلوآنزا بین یک تا ۴ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌ها است که آمار نیم تا یک درصدی کشندگی این بیماری در گلستان بیانگر بحرانی نبودن شرایط است.

دکتر سراج‌الدین عارف نیا اظهار داشت: با این وجود تلاش می کنیم با اطلاع رسانی بیشتر، بررسی مداوم حوزه های در معرض خطر و تقویت ساختار درمانی از تداوم شیوع و تلفات این بیماری در گلستان جلوگیری کنیم. 

وی به آخرین تصمیمات کمیته تخصصی بیماری آنفلوآنزا در گلستان اشاره کرد و گفت: یکی از تصمیمات مهم این کمیته، اطلاع رسانی برای کاهش تردد افراد سالمند و بیماران قلبی، عروقی، دیابتی، دیالیزی در روزهای آینده است تا خطر ابتلای این گروه های آسیب پذیر کاهش یابد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: علاوه بر آن، از مدارس خواسته شد تا به صورت روزانه تعداد دانش‌آموزان متقاضی غیبت استعلاجی را اعلام کنند که در صورت افزایش تقاضا و با تشخیص مدیران، کلاس ها و مدارس به صورت موردی تعطیل شود.

عارف نیا ادامه داد: بهتر است والدین در صورت بروز نشانه‌های بیماری آنفلوآنزا، از حضور فرزندان خود در مدارس جلوگیری کنند تا از ابتلای دیگر دانش آموزان جلوگیری شود.

وی در خصوص فوت رییس هیات وزنه برداری گلستان بر اثر آنفلوآنزا گفت: نتیجه آزمایش و علت اصلی مرگ تا هفته آینده مشخص خواهد شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص مرگ کودک ۲ ساله آق‌قلایی بر اثر آنفلوآنزا گفت: این کودک پس از مراجعه خانواده‌اش به چند پزشک و درمانگاه در طول یک هفته، در بیمارستان بستری شد که علت دقیق مرگ این کودک نیز در دست بررسی است.

در لحظه انتشار این گزارش خبرنگار ایرنا کسب اطلاع کرد ادارات آموزش و پرورش و بهزیستی گلستان برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزا کلیه مهد کودک ها و مدارس استان را در تمام مقاطع تا سه شنبه همین هفته تعطیل اعلام کردند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha