۱۷ آذر ۱۳۹۸، ۹:۰۸
کد خبرنگار: 1469
کد خبر: 83585266
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

تولید ماده اولیه دارویی آنتی‌هموروئید در مرکز رشد دانشگاه الزهرا(س)

تهران- ایرنا- پودر میکرونیزه آلومینیوم ساب استات دارویی که در فرمولاسیون محصولات دارویی آنتی هموروئید کاربرد دارد، برای نخستین بار در ایران به دست بانوان متخصص ایرانی در یکی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه الزهرا(س) تولید شد.

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه الزهرا(س)، شرکت تولیدی تحقیقاتی اکسین تک تضمین(اکتت) از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه الزهرا، موفق به تولید صنعتی و اخذ پروانه ساخت برای محصول پودر میکرونیزه آلومینیوم ساب استات دارویی از سازمان غذا و دارو شده است.

 مونس پورخسروانی، رییس هیات مدیره این شرکت اظهار کرد: ماده اولیه دارویی آلومینیوم ساب استات که در فرمولاسیون محصولات دارویی آنتی هموروئید مورد استفاده قرار می گیرد تا پیش از این از شرکت های تولید کننده خارجی به‌ویژه شرکت مرک آلمان خریداری می شد که با تولید این محصول در شرکت اکسین تک تضمین (اکتت)، امکان تامین نیاز سالانه شرکت های داروسازی داخلی فراهم شده است.

وی افزود: خودکفایی در تولید این محصول، علاوه بر خدمتی که به جامعه داروسازی کرده، سبب ارتقای دانش، ارزش آفرینی، جلوگیری از خروج ارز و ایجاد ارزش افزوده شده و نمونه موفقی از تبدیل ایده به کار، ترویج کارگروهی و کارآفرینی در سال رونق تولید است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha