به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم در نشستی با همکاران دانشجو به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو با ابراز خوشحالی از حضور این تعداد دانشجو در این سازمان افزود: عنوان دانشجو بودن، کارمند بودن و کارشناس بودن عناوین مهمی است، اما دانشجو بودن ارجحیت بیشتری دارد. سعی می کنم همیشه دانشجو باشم و این عناوین را بر عناوین دیگر ارجح می دانم؛ چرا که نوعی پویایی، رشد و هوشیاری در دانشجو وجود دارد که در بقیه عناوین نیست.
وی با اشاره به اینکه این جلسات می بایست تداوم داشته باشد، اظهار داشت: دانشجویان با دید خوبی که دارند می توانند از موضع دانشجویی، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی را نقد کنند.
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بر تربیت دانشجویان در تراز انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: دانشجوی تراز انقلاب اسلامی از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) فردی نیست که فقط دنبال دانش باشد؛ بلکه فردی است که دنبال رسالت، دیدگاه نقادانه، خلاق و نواندیش باشد.
وی به هویت دانشجویی از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: امام راحل معتقد بودند که دانشجویان باید بتوانند جبهه عدالت جهانی و مبارزه با استکبار را توسعه دهند؛ این نوع نگاه بسیار مهم است و همه باید در برنامه ریزی های آینده این هویت را برجسته و نهادینه کنیم.
این استاد دانشگاه ارتباط و تاثیرگذاری دوسویه دانشجویان شاغل در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با دانشگاهها را یک فرصت مغتنم دانست و گفت: شما میتوانید ارتباط خوبی میان سازمان و دانشگاه ایجاد کنید و فضای دانشگاه را نسبت به آموزش و پرورش، تحولات در این زمینه و رویدادها دغدغه مند کنید.
وی تصریح کرد: جهت دهی به پایان نامه ها، رساله ها، تلفیق بین علم و عمل فرصتی دیگری است که دانشجویان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی می توانند در دانشگاه های خودشان به اجرا در آورند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دلایل نامگذاری روز دانشجو و شهادت سه نفر از دانشجویان بزرگ ایران اسلامی گفت: با مجاهدتی که آن سه شهید بزرگوار انجام دادند این روز ماندگار شد و اکنون مجاهدت آنها به میلیون ها نفر تسری پیدا کرده است. اکنون در شرایطی هستیم که جبهه مقابله با استکبار دارای توانمندی بسیار بالایی شده و می تواند مقابل ضربات ایستادگی کرده و ضرباتی مهلک به دشمنان وارد کند.
ذوعلم تشکیل و برگزاری نشست های اندیشه ورزی دانشجویی در این سازمان را یک ظرفیت مهم دانست.
در پایان این نشست، هیات اندیشه ورزی دانشجویی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به طور رسمی با انتخاب نفراتی به عنوان هسته اولیه تشکیل شد.
نظر شما