تیراندازی نزدیک کاخ ریاست‌جمهوری مکزیک ۴ کشته برجای گذاشت

تهران-ایرنا- مقامات مکزیک اعلام کردند تیراندازی نزدیک کاخ ریاست‌جمهوری این کشور چهار کشته و دو زخمی برجای گذاشت.

رسانه های غربی از مکزیکوسیتی گزارش دادند، فردی مسلح روز گذشته(شنبه) وارد ساختمانی در خیابان نزدیک کاخ ریاست جمهوری و محل اسکان رئیس جمهوری این کشور شد و شروع به تیراندازی کرد.

در زمان این حادثه آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهوری مکزیک در کاخ ریاست جمهوری حضور نداشت.

عوامل پلیس پس از حضور در محل حادثه شاهد جسد چهار نفر بودند که با شلیک گلوله کشته شده اند. در زمان حضور پلیس فرد مسلح نیز در این مکان حضور داشت که تیراندازی میان دو طرف رخ داد. براساس گزارش ها، فرد مسلح در این تیراندازی کشته شد.

پلیس مکزیک اعلام کرد که تحقیقات در مورد انگیزه اقدام این فرد مسلح ادامه دارد و از اعلام جزئیات بیشتر خودداری کرد.

میزان قتل و آدمکشی در مکزیک در مسیر رسیدن به بالاترین حد سالیانه طی دهه های اخیر قرار دارد به طوریکه براساس گزارش ها روزانه ۱۰۰ نفر طی خشونت های این کشور به دلایل مختلف کشته می شوند. دبیرکل سازمان امنیت عمومی مکزیک ماه گذشته گزارشی را ارائه کرد که نشان می داد، تاکنون در سال جاری میلادی ۲۹ هزار ۴۱۴ نفر طی خشونت ‌های مکزیک کشته شدند که بالاتر از آمار ۲۸ هزار و ۸۶۹ نفر طی زمان مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی است.

خشونت های مکزیک در کل سال ۲۰۱۸ جان ۳۶ هزار و ۶۸۵ نفر را گرفت و انتظار می رود این آمار با توجه به روند فعلی از آمار سال ۲۰۱۸ فراتر رود.

آمارهای جدید نشان می دهد که ژوئن مرگبارترین ماه در سال جاری در مکزیک بوده به طوریکه سه هزار و ۷۶ نفر در این خشونت ها کشته شدند.

این آمار در حالی منتشر شده است که آندرس مانوئل لوپز ابرادور رئیس جمهوری این کشور همچنان با انتقادهای فزاینده نسبت به سیاست هایش در مسیر مقابله با خشونت های این کشور مواجه بوده تاست. منتقدان می گویند، دولت مکزیکوسیتی سیاست مقتدرانه ای را علیه گروه های تبهکاری توزیع مواد مخدر در پیش نمی گیرد.

همزمان با ادامه خشونت ها در مکزیک، میزان محبوبیت اوبرادور نیز تا ۱۰ درصد کاهش یافته است.

لوپز اوبرادور از زمان به قدرت رسیدن در دسامبر گذشته قول داده تا تدابیر لازم را برای مقابله با سطح خشونت گسترده در این کشور اتخاذ کند. بیش از ۲۰۰ هزار نفر از سال ۲۰۰۶ تاکنون طی خشونت ها در مکزیک از جمله درگیری های مرتبط با فعالیت گروههای تبهکاری و همچنین درگیری گروه های توزیع مواد مخدر با نیروهای امنیتی کشته شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha