۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۵:۵۴
کد خبرنگار: 804
کد خبر: 83595801
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نخست وزیر پیشین الجزایر با سیاست خداحافظی کرد

تهران- ایرنا- نخست وزیر پیشین و رهبر حزب پیشگامان آزادی الجزایر در پی شکست در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، با دنیای سیاست خداحافظی کرد.

به گزارش رسانه های خبری، علی بن فلیس در مراسم تودیع خود دلیل کناره گیری اش از سیاست را فرصت دادن به جوانان عنوان کرد و در عین حال گفت که با قلم و اندیشه به مبارزه ادامه خواهد داد.

کناره گیری بن فلیس از سیاست در حالی است که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری الجزایر، «عبدالمجید تبون» دیگر نخست وزیر دوران زمامداری بوتفلیقه به پیروزی دست یافت.

انتخابات الجزایر در حالی برگزار شد که برخی مناطق این کشور از جمله شهر الجزیره پایتخت و استان های قسنطینه، تیزی وزو  پنجشنبه در اعتراض به انتخابات شاهد برگزاری تظاهرات بود.

معترضان، انتخابات اخیر را در راستای ابقای دست اندرکاران و مقام های حکومت سابق ارزیابی کرده و معتقد بودند که هیچ یک از نامزدها قادر به چالش و رویارویی با هیمنه ارتش بر سیاست نیستند.

کمیسیون مستقل انتخابات الجزایر جمعه گذشته در یک کنفرانس خبری سطح مشارکت مردمی را در این انتخابات ۳۹.۸۳ درصد اعلام و تصریح کرد که تبون با کسب ۵۸.۱۵ درصد آرا  پیروز انتخابات شده و از سوی مردم این کشور شایستگی لازم را برای تشکیل دولت جدید به دست آورده است.

براساس نتایجی که  "محمد شرفی" رییس کمیسیون مستقل انتخاباتی اعلام کرد، پس از تبون، "عبدالقادر بن قرینه" رییس جنبش البناء الوطنی ۱۷، ۳۸ درصد، "علی بن فلیس" نخست وزیر پیشین این کشور۱۰، ۱۵ درصد، "عزالدین میهوبی" دبیرکل حزب "التجمع الوطنی الدیمقراطی" وزیر پیشین فرهنگ ۷، ۲۶ درصد و "عبدالعزیز بلعید" رییس جبهه المستقبل ۶، ۶۶ درصد مجموع آرا را کسب کردند.

این در حالی است که بعد از کناره گیری بوتفلیقه رییس جمهوری پیشین الجزایر در ماه فروردین، همچنان بخشی از مردم این کشور که از قبل مخالف بوتفلیقه بودند هر جمعه و سه شنبه با برگزاری تظاهرات،   اعتراض خود را هم نسبت دولت نظامی و هم حتی نسبت به برگزاری این انتخابات اعلام می کردند تا جایی که برخی از معترضان در روز انتخابات نیز به خیابان ها آمده و حتی دیروز جمعه نیز علیه نتیجه این انتخابات تجمع های اعتراضی برگزار کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha