۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۷
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83598228
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرملین در حال پیگیری مقدمات سفر  پوتین به اسراییل است

مسکو – ایرنا – سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که مقدمات سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به اسراییل در حال فراهم شدن است و پس از تکمیل کار، وی راهی سرزمین های اشغالی خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، دمیتری پسکوف روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است ولادیمیر پوتین با همتای آمریکایی خود در سرزمین های اشغالی دیدار کند؟، گفت: ما در حال آماده سازی زمینه حضور پوتین در اسرائیل هستیم اما اطلاع نداریم که همزمان با پوتین، دونالد ترامپ هم آنجا خواهد بود.

براساس گزارش هایی که پیشتر رسانه های روسیه منتشر کردند، رئیس جمهوری روسیه قرار است ماه آینده به سرزمین های اشغالی سفر کند.
«عبدالحافظ نوفال» سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در مسکو به تازگی از برنامه سفر رئیس جمهوری روسیه به فلسطین در اوایل سال ۲۰۲۰ خبر داده بود.

وی ابراز امیدواری کرده بود سفر پوتین به فلسطین، به نفع ملت‌های ما (مردم فلسطین و روسیه) باشد.
پسکوف یادآوری کرد: رئیس جمهوری روسیه سال ۲۰۱۲ از فلسطین دیدار کرد و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ماه جولای گذشته به مسکو آمد.
گفتنی است، حدود یک ماه پیش رئیس جمهوری روسیه در دیدار با پاتریارک کریل رهبر کلیسای ارتدوکس روس خاطرنشان کرد که اواسط ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ (نزدیک به ۲۵ دی ماه ۹۸) به اسراییل (سرزمین های اشغالی فلسطین) خواهد رفت.
در آن دیدار که فئوفا سوم پاتریارک کلیسای ارتدوکس فلسطین نیز حضور داشت پوتین گفت که مصمم است از منافع مسیحیان خاورمیانه دفاع کند.
رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه مسیحیان کشورهای خاورمیانه با مشکلات بزرگی مواجه هستند، گفت که باید برای دفاع از منافع آنها همکاری و تشریک مساعی داشت.
روسیه از تاسیس کشور فلسطین حمایت می‌کند و از سال ۱۹۸۹ (دوره اتحاد شوروی سابق) سفارت فلسطین در مسکو دایر است و فعالیت آن همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha