۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۴
کد خبر: 83599432
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اشتغالزایی انجام شده در کرمان قابل قبول است

۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۴
کد خبر: 83599432
اشتغالزایی انجام شده در کرمان قابل قبول است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه در سال ۹۷ منابع خوبی در زمینه اشتغالزایی وجود داشت گفت: در سال گذشته در مجموع، اشتغال قابل قبول و توفیقات خوبی در این استان انجام شده است.

محمدجواد فدایی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال کرمان با محوریت اشتغال روستایی افزود: در سال گذشته نسبتا منابع خوبی برای ایجاد اشتغال در این استان از محل منابع روستایی، تبصره ۱۸ و خوداشتغالی مصوب شد و به همان اندازه افراد متقاضی داریم که وارد بازار کار شدند، اما به دلیل تقاضای بالا، درصد بیکاری ما تغییر چندانی نکرده است.

وی تصریح کرد: در حوزه اشتغال روستایی ۵۵۵ میلیارد تومان اعتبار به استان کرمان در راستای اعطای تسهیلات ابلاغ و ۴۴۲ میلیارد تومان آن عقد قرارداد و ۳۸۹ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

استاندار کرمان تاکید کرد: در بخش کشاورزی توانستیم مقداری تسهیلاتی توسط بانک‌ها پرداخت کنیم و در بسیاری از بخش‌های دیگر سرمایه‌گذاران معطل ماندند و ابهامات در جلسات باید رفع شود تا مسائل و مباحث جلسه را راحت‌تر بتوانیم پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه مدیران باید نسبت به موضوع مهم اشتغال و رفع بیکاری تعهد داشته باشند اظهار داشت: اگر ما امروز شغلی ایجاد کنیم بهتر از فردا است چرا که معلوم نیست فرد بیکار تا فردا چه مشکلات اجتماعی برای او پیش بیاید.

فدایی با اشاره به اینکه بانک‌ها باید همت بیشتری در بررسی طرح‌ها و پرداخت تسهیلات اشتغال داشته باشد بیان کرد: بانک سینا در سال گذشته ۵۲ میلیارد تومان سهیمه پرداخت تسهیلات داشته که تنها ۱۵ میلیارد تومان آن اجرایی شده و از سهمیه ۳۶ میلیارد تومانی امسال تاکنون هیچ تسهیلات و عقد قراردادی صورت نگرفته است.

وی گفت: با توافق صورت گرفته، ۸۰ میلیارد تومان برای واحدهای دهکده خرمای استان کرمان از محل اعتبارات اشتغال روستایی صندوق توسعه ملی در سال جاری گذاشته می‌شود و همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز شرکت سیمرغ به منظور توسعه فعالیت با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تامین می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری نیز گفت: طی چهار مرحله حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار روستایی آزاد شده و استان کرمان حدود ۷۵ درصد از اعتبارات تخصیص داده شده را جذب کرده است.

منوچهر رزمجو افزود: در توزیع بخشی اعتبارات در استان کرمان، ۵۳.۳ درصد اعتبارات در بخش کشاورزی استان جذب شده در حالی که بر اساس قانون ما بیش از ۴۵ درصد بیشتر مجاز نبودیم که در بخش کشاورزی اعتبارات بدهیم که در کرمان این اعتبارات بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم بالای متقاضیان  ثبت نام در سامانه کارا، می‌توان به کارگروه ملی پیشنهاد داد که برای برخی استان ها متناسب با اعتباری که در اختیار دارند و طرح‌هایی که در انتظار بررسی هستند، سامانه باز شود تا ثبت‌نام انجام شود.

معاون سرمایه‌گذاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تاکید کرد: تسهیلات اشتغال روستایی باید منجر به توسعه روستاها شوند که بر اساس بررسی‌های ما ۶۰ درصد اشتغال‌ها خرد و کوچک هستند.

 وی با اشاره راه اندازی دهکده خرما در کرمان افزود: کار ارزشمندی در استان کرمان و سطح کشور انجام شده است و پیگیری می کنیم که اعتبار ویژه آن را از محل ملی تخصیص داده شود.

رزمجو اظهار داشت:  استان کرمان در زمینه صنایع دستی و به‌ویژه تولید فرش ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که باید با سرمایه‌گذاری از منابع استفاده شود.

نشست کارگروه اشتغال استان کرمان با محوریت اشتغال روستایی با شرکت معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و جمعی از مسئولان در سالن پیامبر اعظم (ع) استانداری کرمان برگزار شد.

دراین نشست مسایل و مشکلات روستای صوغان شهرستان ارزوئیه و روستای قنات ملک شهرستان رابر با حضور فرمانداران این ۲ شهرستان بررسی و مصوبات آن در جهت تصویب بودجه های روستایی به معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور داده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha