علی محبی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه بیست و دومین همایش معلم و پژوهنده آموزش و پرورش کرمانشاه که در سرسرای بهشتی ناحیه سه این شهر برگزار شد، افزود: دانشآموختهگان غرب نه تنها جویای کار نیستنتد بلکه هر یک چند نفر را به سرکار میبرند.
وی با بیان اینکه غرب با علم بر جهان مسلط شده است، افزود: کشورهای اروپایی مثل سوئیس با سرمایه گذاری روی علم و پژوهش به مرفه ترین کشور جهان تبدیل شده اند.
محبی با بیان اینکه نوع نگاه ما به آموزش باید عوض شود، گفت: آموزش پرورش در ۲ سند مهم؛ تحول بنیادین و مدیریت برنامه ریزی درسی؛ یادگیری کارآفرینی، فناوری، یادگیری مهارت اجتماعی، مهارت زندگی و مهارت تفکر را در کنار سایر گرایش ها مانند ریاضی و تجربی در دستور کار قرار داده است.
این مقام مسئول در ادامه اظهارداشت: ما باید دانش آموزانی با تفکر پژوهشی، روحیه و جسارت پرسشگری پرورش دهیم.
وی با بیان اینکه در توسعه اول توجه به آموزش نیروی انسانی مهم است، بعد سرمایه گفت: امروز نسلی داریم پرورش می دهیم که از پذیرش مسوولیت می ترسند چطور می خواهیم وارد بازار کار شوند.
محبی با اشاره به اینکه امروزه نقش و تعریف معلم در تدریس عوض شده افزود: دانش آموزان امروز فقط از معلم یاد نمی گیرند بلکه متغیرها و یاددهنده جامعه مانند شبکه های آموزشی فضای مجازی و غیره افزایش یافته و معلم بیشتر می تواند به عنوان نقش راهنما، انگیزه دهنده و تسهیل کننده یادگیری مطرح باشد.
مشاور پژوهش و برنامه ریزی سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: دیگر اجبار در یادگیری در دانش آموزان کارایی ندارد باید در یادگیری روی انگیزه و لذت یادگیری، لذت انتقاد و جستجو و پژوهش روی دانش آموزان کار کرد.
در پایان همایش معلم پژوهند از ۳۵ معلم پژوهشگر کرمانشاهی تجلیل شد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۳۲۵ هزار دانش آموز است.