سند جامع ضوابط و معیار مکان‌یابی فضاهای آموزشی تدوین شد

تهران- ایرنا- معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: سند تدوین شاخص‌ها و ضوابط مکان‌یابی مدارس بر اساس اطلاعات و بررسی‌های موجود تدوین شد.

به گزارش روز چهارشنبه سازمان نوسازی مدارس کشور، داریوش ورناصری با تاکید بر اهمیت استانداردسازی و توجه به الگوهای توسعه پایدار و آمایش سرزمین در فضاهای آموزشی اظهار داشت: برای تهیه این سند از پایان نامه ها، نظرات کارشناسان سازمان نوسازی مدارس و سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و حمایت‌های دانشکده‌های معماری و نقشه برداری به ویژه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان مجری طرح بهره گرفته شده است. 

وی ادامه داد: مکان‌یابی فضاهای آموزشی، مبتنی بر آمایش سرزمین و تحولات جمعیتی، مستلزم تدوین شاخص‌ها و معیارهای تخصصی و مدل‌سازی آنها در قالب یک نظام هوشمند الکترونیکی است.

وی افزود: برای تحقق این اهداف، سازمان نوسازی مدارس کشور طرح مطالعاتی استقرار نظام مکان‌یابی و تخصیص مدارس آمایش سرزمین و تحولات جمعیتی را در دستور کار خود قرار داد تا تدوین شاخص‌ها، طراحی و استقرار نظام مکان‌یابی به طور استاندارد و هوشمند انجام شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه این سند در پنج فصل تنظیم شده است، تصریح کرد: الگوی مفهومی فرآیند مکان‌یابی و تخصیص فضاهای آموزشی، محدودیت‌های استقرار فضاهای آموزشی، معیارهای موثر در استقرار فضاهای آموزشی، ضوابط مکان‌یابی و تخصیص فضاهای آموزشی و تعاریف واژه‌ها در این سند به طور مشروح تبیین شده است.

وی با اشاره به اینکه این سند مبتنی بر امکانات و شرایط اقتصادی و سیاست‌های نظام آموزشی و سند تحول بنیادین است، خاطرنشان کرد: رعایت معیارها و ضوابط در فرآیند مکان‌یابی و تخصیص فضاهای آموزشی الزامی بوده و این سند به عنوان یک دستورالعمل مورد استفاده کارشناسان، طراحان و مهندسان مربوطه مورد استفاده قرار خواهد گرفت./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha