جامعه جهانی متعهد به پرداخت سه میلیارد دلار برای پناهچویان شدند

تهران- ایرنا- آژانس پناهندگان سازمان ملل روز چهارشنبه در پایان کنفرانس وزیران گفت: کشورهای بین الملل بیش از سه میلیارد دلار برای حمایت از پناهندگان و ایجاد مکان‌های جدید استقرار تعهد کرده‌اند.

به گزارش رویترز، "فیلیپو گراند" کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت: مجمع جهانی پناهندگان مسئول فراهم کردن استقرار ۲۵.۹ میلیون پناهنده است که از جنگ و آزار و اذیت گریخته اند.  
گراندی در کنفرانس خبری گفت: سه میلیارد دلار علاوه بر بانک جهانی برای پناهنگان اختصاص یافته است و در این میان بخش خصوصی ۲۵۰ میلیون دلار متعهد شده است اما همه این ارقام مقدماتی هستند.  
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل افزود: آلمان که از صدها هزار پناهنده سوری میزبانی می کند، حدود ۱.۷ میلیارد یورو تعهد مالی کرده است و بانک توسعه بین آمریکایی یک میلیارد دلار به جوامع میزبان پناهندگان در آمریکای لاتین وعده داده است، این درحالی است که بانک جهانی اعلام کرد که بودجه پروژه های حمایت از پناهندگان را با ۱۰ درصد به ۲.۲ میلیارد دلار گسترش می دهد.  
هایکو ماس، وزیر امورخارجه آلمان روز سه شنبه در اولین مجمع جهانی پناهجویان سازمان ملل، خواهان همبستگی بیشتر بین‌المللی با کشورهای فقیری شد که میزبان مهاجران هستند.
ماس در نشست ژنو گفت که سنگین‌ترین فشارها بر کشورهایی وارد شده است که از نظر اقتصادی ضعیف هستند و میزبان بیشترین پناهندگان‌اند.
سازمان ملل متحد با برگزاری این نشست دو روزه از ۱۷ تا ۱۸ دسامبر (۲۶-۲۷ آذر) با سه هزار شرکت کننده به دنبال جذب حمایت‌های بیشتر و ترغیب کشورها برای بهبود شرایط آوارگان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha