دادستانی‌ها در احقاق حقوق عامه مردم ورود کنند

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: تامین امور عامه (حقوق عامه) باعث تقویت اعتماد عمومی می‌شود و این رسالت مهم دادستانی‌ها در راستای فلسفه تشکیل حکومت اسلامی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده روز پنج‌شنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان اظهارداشت: دادستانی ها به عنوان دیده بان بصیر برای مراقبت و صیانت حقوق عمومیایفای نقش می‎کنند و این کار خطیری است. 

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دادستانی‌ها دیدبانی رعایت حقوق عمومی در جامعه است، گفت: تامین عدالت در نص حاکمان صالح به عنوان یک اصل در تحقق حاکمیت دینی مطرح است.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: بسیاری از حقوقی داریم که متولی نداریم به عنوان مثال در همین استان هرمزگان جای رشته حقوق عمومی دریا خالی است درحالی که همین مساله صیانت از دریا و رعایت و مسائل محیط زیست باید در راستای منافع مردم لحاظ شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده با اشاره به بوی تعفن دریا در بندرعباس و اهمیت پرداختن به این موضوع از سوی دستگاه قضا، گفت: دستگاه قضایی و دادستانی در استان به موضوع حقوق عامه ورود در ابعاد بین‌المللی و داخلی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان یادآور شد: دادستانی  می‎تواند با نگاه کارشناسی قوی به این مسئله نگاه کرده و به آن توجه داشته باشد.

وی در این رابطه ابراز کرد: استان هرمزگان هرمزگان به دلیل همجواری با کشورهای خلیج فارس در مساله مشروب الکلی شرایط خوبی ندارد و افزود: گفت: گاهی حتی فرزندان خانواده‌های مذهبی ما نیز گرفتار می‌شوند که لازم است دستگاه قضای به ریشه‌های این معضل به طور جدی ورود کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha