مجید صباغ زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در کرج اظهار داشت: اکنون نقاط پرتصادف در کشور بررسی و اصلاح میشود اما منابع مالی اجازه نمیدهد سرعت در این بخش بالاتر برود. در عین حال در تلاش هستیم تا بحث اصلاح نقاط پرتصادف طب برنامهریزی و براساس اولویتبندی سالهای گذشته پیش میرود.
وی گفت: تمام نقاط حادثه خیز براساس دستور العمل کمیسیون راههای کشور شناسایی و اولویتبندی شده که پس از بررسی مهندسان طرح اصلاح آنها تهیه و اجرایی می شود.
مدیر دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور بیان داشت که ارتقای ایمنی حفاظهای میانی برخی آزاد راه های کشور انجام شده و برخی دیگر نیز در دستور کارقرار گرفته است.
صباغزاده اظهارداشت: سازمان راهداری، حمل و نقل جاده ای و راه و شهرسازی کشور برای ارتقای ایمنی راهها برنامه هایی در دستور کار خود دارند.
وی با بیان اینکه به کار بردن عبارت ناایمن بودن جاده های کشور تاحدودی بی انصافی است،خاطرنشان کرد: در این بخش برنامههایی برای ارتقای ایمنی و نگهداری راههای کشور درحال اجرا است.
صباغ زاده ادامه داد: ارتقای ایمنی حفاظهای میانی در آزاد راه تهران - کرج - قزوین - زنجان حدود ۲ سالی است که آغاز شده و سال آینده تا تبریز نیز ادامه مییابد.
این مسوول گفت: تلاش می شود، بتوانیم استاندارد بالاتری نسبت به استانداردهای قبلی در این بخش داشته باشیم.
این مسوول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی از ابتدای سیل امسال به صورت شبانهروزی کار میکنند،گفت: تیم های راهداری و راه سازی کشور تا سه ماه پس از سیل در استان لرستان مستقر بودند و توانستند وضعیت راهها را به سطح قابل قبولی برسانند.
وی افزود: تلاش ها براین است تا مسیرهای روستایی و شریانی مناطق سیل زده استانهای گلستان ، خوزستان و لرستان ترمیم شود.
صباغ زاده با اشاره به سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت : اکنون این استان تیم های راهداری در حال ترمیم مسیرهای آسیب دیده هستند.
نظر شما