پوتین: تصمیم وادا پادزهری برای خنثی کردن قدرت ورزش مسکو است

تهران- ایرنا- «ولادیمیر پوتین» با محکوم کردن تصمیم اخیر سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ مبنی بر محرومیت ۴ ساله مسکو از حضور در رویدادهای بین المللی ورزش، تاکید کرد که این تصمیم تنها، راهی برای خنثی کردن قدرت شرکت کنندگان روس بوده است.

پوتین که در نشست مطبوعاتی سالانه پایان سال، سخنرانی می‌کرد، گفت که محرومیت اعمال شده از سوی وادا با منشور المپیک تناقض داشته و ممانعت از حضور ورزشکاران روس در رویدادهای جهانی، مانعی در برابر پیشرفت ورزش محسوب می‌شود.

رییس جمهوری روسیه اظهار داشت: ما در پاتیناژ (اسکیت نماشی) زنان، دختران جوان و ماهری در اختیار داریم. آیا آنها کوچکترین ارتباطی با دوپینگ دارند؟ مطلقا نه! آنها پرش‌های چهارگانه را بی‌نقص انجام می‌دهند؛ چیزی که در عمل هیچ اسکیت‌بازی قادر به انجام آن نیست. بنابراین، حالا این شرایط ایجاد شده که این دختران را فاقد صلاحیت اعلام و آنان را از یخ جدا کنیم. آیا فکر می‌کنید این کار به پیشرفت ورزش کمک می‌کند؟ من اینطور فکر نمی‌کنم.

پوتین در ادامه گفت: فکر می‌کنم این تصمیم عادلانه نبوده و با قوانین بین‌المللی تناقض دارد. در المپیک قبلی تصمیم مشابهی در خصوص حضور ورزشکاران روس زیر پرچمی بی‌طرف گرفته شد و آنها حالا دوباره می‌خواهند روسیه را بابت تخلفی مشابه محروم کنند. هیچ سیستم قانونی اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: اگر هیچ اتهامی متوجه کمیته ملی المپیک یک کشور نیست، تیم‌های ملی آن کشور نباید زیر پرچم بی‌طرف بازی کنند. این قانون در منشور المپیک نوشته شده است. در صورتی که وادا با کمیته ملی المپیک روسیه مشکلی ندارد، بدان معنا است که تیم ملی روسیه باید زیر پرچم ملی خود مبارزه کنند.

  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha