۲۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 83601584
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطیب جمعه رشت: در انتخابات مردم حرف آخر را می زنند

رشت - ایرنا- نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد : این مردم هستند که حرف آخر را در انتخابات می زنند و باید آنان نیز صلاحیت نمایندگان را احراز نمایند.

 آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رشت اظهار داشت: توقع از هیات های نظارتی اینست که همه دقت های لازم را در نظر بگیرند و اصل را بر برائت نگذارند ؛بلکه اصل ،احراز صلاحیت است؛اگر کسی را احراز صلاحیت نکردید اعلام شود تا آسیب های آن متوجه جامعه نشود.
وی تصریح کرد:عزل و نصب مدیران به عهده استاندار است و نماینده نباید مسئولان را عزل و نصب نماید و باید این امر موهوم حذف شود و استاندار و مسئولان باید در برابر آن مقاومت کنند.
وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید پیگیر طرح های عمرانی موکلان و شهرهای  خودشان باشد و اولویت های استان مورد توجه قرار گیرد که  در رشت اولویت اصلی ساماندهی دو رودخانه زرجوب و گهر رود و پسماند است که ۴۰ سال به این موضاعات توجه نشده و امیدواریم این اولویت های زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد.
خطیب جمعه رشت با اشاره به بیانیه صدها نفر از اعضای جنبش استانی دانشگاه های کشور برای رفع مشکلات اقتصادی اظهار داشت : دو مرکز علمی حوزه و دانشگاه چشمانی بینا برای مشکلات مردم هستند و از مشکلات مردم غفلت نمی کنند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه هنوز موضوع افزایش قیمت بنزین دارد آسیب های خود را می رساند افزود: افزایش قیمت بنزین شاید فی نفسه مساله اصلی نباشد اما آنچه از قبل آن متوجه دیگر بخش های اقتصادی شده آسیب زا  است.
وی از عوامل نظارتی استان خواست نظارت ها را نه فقط در بخش های خوراکی بلکه در بخش های دیگر چون لوازم خانگی، ساختمانی ، خودرو  و ...که نرخهایشان موذیانه بالا می رود نیز تقویت نمایند.
آیت الله فلاحتی در خطبه نخست این هفته نیز با بیان اینکه جامعه اسلامی بر مبنای تکامل معنوی استوار است با اشاره به فرمایشات ائمه اطهار (ع) تاکید کرد:افراط در تنبیه، آتش لجاجت را برمی افروزد و آزادی و حریت را از انسان سلب می نماید و در مساله تربیت باید از شیوه های افراطی اجتناب کرد.

خطیب جمعه رشت باشاره به در پیش بودن روز ولادت حضرت عیسی مسیح(س)و عرض تبریک برای فرا رسیدن این روز به  هموطنان مسیحی ابراز امیدواری کرد در کنگره هایی که به نام سمپوزیوم اسلام و مسیحیت در جاهای گوناگون دنیا برگزار می شود جوامع اسلامی و مسیحیت در کنار یکدیگر در برابر ظلم مقاومت کنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha