۱۰۰ تیم در دومین استارتاپ ویکند دانشگاه آزاد شرکت کردند

تهران-ایرنا- دبیر علمی دومین استارت‌آپ ویکند دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی گفت: از مجموع ۱۰۰ تیم استارتاپی که در این رویداد شرکت کردند ۹ گروه برگزیده و مورد تجلیل قرار گرفتند.

حیدر امیران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره انتخاب برگزیدگان دومین استارت آپ ویکند دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی اظهارداشت: این تیم استارتاپی در گروه‌های مختلف  ۲ تا ۱۰ نفره روی ایده‌های خود فعالیت کردند.

وی افزود: ۹ گروه در اختتامیه این رویداد انتخاب شدند که سه گروه اول به ترتیب در رتبه‌های اول، دوم و سوم قرار گرفتند و همچنین از ۶ گروه دیگر در اختتامیه این رویداد تقدیر شد.

 دبیر علمی دومین استارتاپ ویکند دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی یادآور شد: تقریبا ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این رویداد از دانشجویان این دانشگاه و مابقی از سایر دانشگاه‌های کشور بودند.

امیران اجرای برنامه استارتاپ ویکند را با هدف شناسایی استعدادها و توانایی‌های تیم‌های استارتاپی عنوان کرد.

دبیر علمی دومین استارتاپ ویکند دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی افزود: در واقع هدف این است که در دومین استارتاپ ویکند استعدادهای جوانان در حوزه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی شناسایی و به جامعه کارآفرینی معرفی شوند.

امیران با بیان اینکه در دومین برنامه استارتاپ ویکند تیم‌های شرکت‌کننده به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شوند، یادآور شد: گروه‌های استارتاپی ایده‌های خود را در قالب یک استارتاپ سازماندهی کردند که این ایده‌ها مورد تایید ارزیابان قرار گرفت.

وی به استقبال گسترده تیم‌های استارتاپی اشاره کرد و گفت: در این رویداد از همکاری ۷۰ نفر ارزیاب بهره گرفته شد و آنها نیز این گروه‌ها را هدایت کردند.

دبیر علمی دومین استارتاپ ویکند دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی ادامه داد: در این برنامه تیم‌های استارتاپی ۴ خروجی و ۴ محصول اصلی را به ارزیابان ارائه کردند، در این راستا گروه اول نیز یک محصول اولیه از کار خود را به گروه ارزیابان ارائه کردند.

امیران گفت: در بخش دوم دومین استارتاپ ویکند دانشگاه آزاد تیم‌های شرکت کننده برای کار خود یک نقشه تجارت تهیه کردند، در بخش سوم نیز ساختار امکان سنجی و در بخش چهارم مدل تجارت را به گروه ارزیابان ارائه کردند.

وی یادآور شد: گروه ارزیابان تیم استارتاپی امسال بالغ بر ۴۰ نفر از اعضای هیات علمی و متخصصان استارتاپی کشور تشکیل  شد که تیم‌های استارتاپی از دیدگاه مختلف فنی، اقتصادی و مالی مورد ارزیابی قرار گرفتند تا براساس آن تیم‌های برتر شناسایی شوند.

امیران با بیان اینکه امسال داوری بر مبنای یک روش استاندارد ارزیابی شد، خاطرنشان کرد: یک چک لیست استانداردی تهیه شد که براساس آن تیم ارزیابان تیم‌های استارتاپی را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: امید است در برنامه سوم که در سال ۱۳۹۹ برگزار می شود، تیم‌های استارتاپی در حوزه‌های مختلف به جامعه اکوسیستم استارتاپی و سرمایه گذاری معرفی شوند.

به گزارش ایرنا، دومین استارتاپ ویکند در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی از ۲۷ تا ۲۹ آذر ماه با حضور دانشجویان و استادان حوزه‌های مختلف برگزار شد.  

در این برنامه به سه تیم برتر و اول که توسط گروه ارزیابان تعیین شد، جوایز نقدی پرداخت شد، جایزه تیم اول مبلغ ۶ میلیون، تیم دوم پنج میلیون و تیم سوم چهار میلیون تومان بود.

همچنین به۶ تیم بعدی هدایایی شامل کمک هزینه سفر زیارت به مشهد پرداخت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha