۹ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۱۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 83602309
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکیل ۶۲۱ پرونده تخلف بهداشتی در دامپزشکی خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- دامپزشکی خراسان شمالی در بازرسی‌های امسال ۶۲۱ مورد تخلف بهداشتی شناسایی و در جریان آن از ۹۷۴ فرآورده دامی نمونه‌برداری و به آزمایشگاه‌ها ارسال کرد.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خراسان شمالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۱۴۷ فقره پرونده تخلف این حوزه به مراجع قضایی ارجاع شده است، اظهار داشت: متخلفان به پرداخت بیش از ۵۸۲ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

حمید رمضانی افزود: در این مدت،  حدود ۱۵۶ تن فرآورده دامی غیربهداشتی که در بازرسی های انجام شده از مراکز زیر نظارت، کشتارگاه های دام و طیور کشف شده بود نیز معدوم شد.

وی اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال بیش از ۲۲۴ تن فرآورده از مراکز زیر نظارت، کشتارگاه های دام و طیور استان ضبط شده است.

معاون سلامت دامپزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: امسال ۳۴ هزار و ۷۴۴ نوبت بازدید از مراکز تولید، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در استان انجام شده که ۸۴ هزار و ۱۶۴ کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی کشف و ضبط شده است.

وی تصریح کرد: میزان فرآورده های غیربهداشتی ضبط شده در کشتارگاه های دام ۱۷ هزار و ۹۲۳ کیلوگرم و کشتارگاه های طیور ۱۲۱ هزار و ۷۰۶ کیلوگرم بوده است.

رمضانی اظهار داشت: با کشتار بیش از یک میلیون و ۱۶۵ هزار قطعه مرغ در کشتارگاه های استان، ۲۴ هزار و ۲۸۸ تن گوشت استحصال شده است.  

معاون سلامت دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در این مدت بیش از ۳۷ هزار راس دام سبک و سه هزار و ۴۱۰ راس دام سنگین در کشتارگاه های استان کشتار شده و هزار و ۵۶۵ تن گوشت قرمز استحصال شده است.

۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه دامی در خراسان شمالی وجود دارد و از حدود ۲ میلیون تن محصولات دامی، باغی و کشاورزی این استان، بیش از ۲۰ درصد مربوط به محصولات دامی است.

در این استان حدود سه میلیون واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha