۱ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83603599
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موی‌تای‌کاران شاهین‌دژی ۲ طلای مسابقات جهانی را کسب کردند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان شاهین‌دژ گفت: «ستار قادرزاده» و «محمدبرقی» ورزشکاران اهل این شهرستان موفق به کسب مدال طلای مسابقات جهانی موی‌تای در کشور امارات شدند.

میثم بشارتی روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات جهانی موی‌تای ۲۰۱۹ به میزبانی کشور امارات در رده سنی جوانان و بزرگسالان با حضور ۳۰۰ ورزشکار از ۳۵ کشور جهان به میزبانی شهر ابوظبی درحال برگزاری است.

وی ادامه داد: در این دوره از رقابت‌ها «محمدبرقی» در وزن ۶۰ کیلوگرم رده جوانان با برتری مقابل تمام حریفان خود عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

وی اضافه کرد: «ستار قادرزاده» دیگر موی‌تای‌کار اهل شاهین‌دژ نیز در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم همین رده ضمن کسب جایگاه نخست، مدال طلا را برای تیم ملی کشورمان به ارمغان آورد.

رییس اداره ورزش و جوانان شاهین‌دژ با بیان اینکه این شهرستان جزء قطب‌های اصلی موی‌تای کشور است، اضافه کرد: «سبحان عباسی» ورزشکار شایسته اهل این شهرستان نیز مهرماه گذشته در مسابقات جهانی موی‌تای به میزبانی آنتالیای ترکیه موفق به کسب مقام سوم و مدال برنز شد.

مسابقات موی تای قهرمانی جهان ۲۰۱۹ از روز ۲۶ آذرماه به مدت پنج روز به میزبانی ابوظبی در کشور امارات برگزار شد؛ تیم ملی موی‌تای ایران با ۱۳ ورزشکار در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده است.

موی‌تای یکی از سبک‌های آزاد ورزش‌های رزمی است و مبارزه‌های آن به صورت «فول‌کنتاکت» و در رینگ برگزار می‌شود.

آذربایجان‌غربی در سبک موی‌تای یکی از استان‌های برتر کشور است بطوری که در نخستین و دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور به مقام قهرمانی کشور دست یافته بود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha