۱ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 83603897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امدادرسانی به سه هزار و ۷۶۸ نفردر مناطق آبگرفته خوزستان

اهواز-ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمرخوزستان گفت: سه هزار و ۷۶۸ نفر در خوزستان از روز دوشنبه هفته‌گذشته تاکنون در مناطق آبگرفته توسط هلال احمر امدادرسانی شدند.

علی خدادادی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۶ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان‌های اهواز، آبادان و کارون از هفته گذشته تاکنون برپا شده و یک هزار و ۳۱۰ نفر نیز در این اردوگاه ها مستقر هستند.

وی گفت: از هفته گذشته تاکنون بیش از سه هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته و ماهانه و بیش از چهار هزار نایلون پوششی در بین ساکنان مناطق آبگرفته خوزستان توسط هلال احمر توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: هفت هزار و ۳۷۸ پتو، ۲ هزار و ۹۳۰ تخته موکت، ۱۵۱ هزار قرص نان نیز در بین مردم مناطق آبگرفته خوزستان از سوی این نهاد حمایتی توزیع شد.

وی گفت:هم اکنون ۶۰ تیم عملیات امداد و نجات هلال احمر متشکل از ۳۲۰ نجاتگر در حال امدادرسانی به مناطق درگیر آبگرفتگی خوزستان هستند.

بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان  بارش باران دوشنبه هفته گذشته باعث آبگرفتگی در ۱۲ شهرستان این استان شد.

در پی آبگرفتگی برخی مناطق خوزستان تعدادی از مسئولان کشوری از جمله رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون وزیر نفت، رییس امداد و نجات هلال احمر کشور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در چند روز گذشته به استان سفر کردند.

بارندگی شدید دوشنبه گذشته در خوزستان موجب آبگرفتگی در چندین شهر این استان به ویژه اهواز، آبادان ، کارون و خرمشهر شد.در فاصله چند ساعت ۱۱۲،۵ میلیمتر بارندگی در آبادان و ۷۳،۹ میلیمتر بارندگی در اهواز و کارون ثبت شد که به دلیل نبود کشش شبکه فاضلاب ، آب های سطحی به مدت چند روز در برخی مناطق این شهرها باقی ماند. با گذشت ۶ روز از این بارندگی شدید هنوز برخی خیابان ها و مناطق اهواز از جمله شهرک دانشگاه و بهارستان زیر آب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha