گرانفروشی، بیشترین تخلف صنفی درهرمزگان ثبت شد

بندرعباس- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی وحمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، درج نکردن قیمت و گرانفروشی را بیشترین تخلف واحدهای صنفی استان درماه آذر امسال عنوان کرد.

عبدالرضا پیروی منش روز یکشنبه درتشریح عملکرد آذرماه معاونت نظارت سارمان صمت افزود: درماه گذشته ۴۲ هزار و ۷۹۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، توزیعی و خدماتی هرمزگان صورت گرفت و دراین راستا ۲هزار و ۵۰۷ مورد پروانه تخلف تشکیل شد.
وی، ارزش پرونده های تخلف صنفی را ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد که برای بررسی و صدور رای به تعزیزات حکومتی ارجاع شده است.
این مسوول اظهارداشت: بازرسی‌ از واحدهای صنفیبه‌ منظور رصد وضع بازار کالا و خدمات به‌ ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان وجلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در قالب طرح‌های مختلف توسط کارشناسان نظارت و بازرسی و ناظران افتخاری سازمان صمت هرمزگان به‌ صورت پی درپی و روزانه انجام شده است.
پیروی منش یادآورشد: پایگاه های دریافت شکایت های مردمی در چهار نقطه شهر بندرعباس و برخی شهرستان‌ها ی هرمزگان و در نزدیکی مراکز تجاری مستقر هستند تا افرادی که از واحدهای صنفی شکایت دارند با مراجعه به این محل ها شکایت خود را مطرح کنند.
وی گفت: شهروندان در آذرماه چهارهزار و ۱۰۰ مورد تخلف را به پایگاه ها و سه هزار و ۷۷۵ مورد نیز به سامانه ۱۲۴گزارش کردند که در بازرسی های انجام شده، ۱۶ واحد صنفی به علت تکرار تخلف پلمپ و ۳ مورد محکوم به نصب پارچه شدند.
پیروی منش، تخلف های  کشف را بیشتر مربوط گران‌فروشی، کم‌فروشی،  درج نکردن قیمت،  نصب نکردن نرخ نامه، ارائه ندادن برگ خرید و صورت حسا دانست.
وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویای ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت  هرمزگان گزارش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha