انباشتی از قوانین و مقررات دست‌وپاگیر در آموزش‌وپرورش وجود دارد

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: انباشتی از قوانین و مقررات دست‌ و پا گیر در آموزش‌وپرورش وجود دارد، لذا اولین مسئله هنگام ارائه طرح در شورای عالی آموزش وپرورش باید این باشد که آیا طرح صلاحیت مطرح شدن را دارد یا خیر.

به گزارش روز دوشنبه وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در نشست صمیمی با کارکنان شورای عالی آموزش‌وپرورش با اشاره به اهمیت این شورا اظهار داشت:‌ نهادهای تصمیم ساز باید ارزیابی تاثیرات تصمیم متخذه را در دستور کار خود قرار دهند و بازخورد آن را در تصمیم گیری ها ترتیب اثر دهند. اگر قرار است تحولی در آموزش‌وپرورش بیفتد، عرصه آن شورای عالی آموزش‌وپرورش است.

وی افزود: انباشتی از قوانین و مقررات دست‌ و پا گیر در آموزش‌وپرورش داریم، لذا اولین مسئله‌ای که در زمان ارائه طرحی در شورای عالی آموزش‌وپرورش باید مطرح شود این است که آیا طرح، صلاحیت مطرح‌شدن را دارد یا خیر؟

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد اغلب موضوع‌هایی که از سایر بخش‌ها به شورا ارائه می‌شود فاقد این صلاحیت است. بنابراین قرار نیست این دبیرخانه کار ممیزی کند بلکه سایر حوزه‌های مربوطه باید این کار را انجام دهند و شورا به موضوعاتی ورود کند که از استحکام کافی برخوردار باشد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: یکی از دلایلی که گاهی برخی موضوعات مشکل‌ساز می‌شود، استاندارد نبودن موضوع است.

وی ادامه داد: ارزیابی تصمیم‌ها موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا یک تصمیم اثرات بسیاری دارد. لذا ممکن است گاهی تصمیمی اتخاذ شود که آثار خوبی نداشته باشد.

وزیر آموزش  و پرورش خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری در آموزش‌وپرورش بسیار حساس و مهم است زیرا تاثیرات آن جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد لذا باید در اتخاذ تصمیم بسیار دقت کرده و تصمیم ها کاملاً کارشناسی شود.

وی ادامه داد: ارزیابی پس از اجرا، موضوع بسیار مهمی است و اگر این اتفاق نیفتد تصمیم خوبی نگرفتیم، لذا بازخورد باید گرفته شود.

حاجی میرزایی اظهار کرد: عرصه تصمیم‌گیری بسیار حساس و مهم است و باید در قبال آن پاسخگو باشیم. لذا نهادهای تصمیم ساز باید ارزیابی تاثیرات تصمیم متخذه را در دستور کار خود قرار دهند و بازخورد آن را در تصمیم گیری ها ترتیب اثر دهند.

وی افزود: مشکلات هر بخش باید توسط خود مجموعه پیگیری و حل‌و فصل شود. لذا نباید عادت کنیم با مشکلات زندگی کنیم بلکه باید تلاش کنیم مسائل خود را حل کنیم.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: هرگونه مسئله و مشکلی که در کار ما اخلال ایجاد می‌کند، باید برای حل آن تلاش کنیم.

در این دیدار وزیر آموزش و پرورش فرصتی را در اختیار تک تک کارکنان دبیرخانه شورای عالی قرار داد تا آنها مسائل خود را مطرح و اولویت ها، طرح ها و پیشنهادهای خود را اراِئه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha