به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ «حسین مدرس خیابانی» در بازدید از میدان میوه و تره بار جلال آل احمد با اشاره به تعدد، گستردگی و پراکندگی میادین و بازارهای میوه و تره بار در ۲۲ منطقه شهر تهران، افزود: سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار به عنوان یک شبکه چابک توزیع در حوزه شهری، تمام سطح شهر را تحت پوشش قرار داده است؛ به گونهای که بیش از ۵۰ درصد شهروندان تهرانی مایحتاج روزانه خود را از این مراکز تهیه میکنند.
وی با بیان اینکه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران یک الگوی مناسب برای حذف واسطهها و کاهش فاصله بین تولید تا مصرف است، اظهار داشت: اختلاف ۴۰ درصدی قیمت محصولات در میادین میوه و تره بار نسبت به میانگین قیمتها در سطح شهر، نشاندهنده عدم وجود هزینههای متورم و غیر ضرور در این سازمان است.
مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، عهدهدار بخش مهمی از بار توزیع در پایتخت است، گفت: این سازمان علاوه بر خدمات رسانی در روزهای عادی، رسالت ویژهای را نیز برای خدمات رسانی مضاعف به شهروندان در مناسبتهای خاصی نظیر ایام نوروز، ماه مبارک رمضان و شب یلدا بر عهده دارد.
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با استناد به مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۷۲ که از استانداریها خواسته بود تا تسهیلات لازم را برای ساخت و راهاندازی شبکه توزیع در استانها فراهم آورند، خاطرنشان کرد: با توجه به توفیقات سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران به عنوان یک الگوی موفق در شبکه توزیع، پیرو مصوبه مذکور اخیراً طی بخشنامهای از استانداران سراسر کشور خواستیم تا با الگوبرداری از این سازمان، نسبت به راه اندازی میادین میوه و تره بار در ۳۱ استان کشور اقدام کنند.
تهران - ایرنا - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: با توجه به توفیقات سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران به عنوان یک الگوی موفق در شبکه توزیع، از استانداران سراسر کشور خواستیم تا با الگوبرداری از این سازمان، نسبت به راه اندازی میادین میوه و تره بار در ۳۱ استان کشور اقدام کنند.
نظر شما