۲ دی ۱۳۹۸، ۱۸:۳۳
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 83605698
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی اصفهان افزایش می‌یابد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان اصفهان گفت: غلظت آلاینده‌های جوی در کلانشهر اصفهان و سایر شهرهای صنعتی و پرجمعیت این استان در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

حمیدرضا خورشیدی عصر دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: افزایش و انباشت غلظت آلاینده‌ها از اواخر امروز دوشنبه تا روز پنجشنبه در استان ادامه می‌یابد و به تدریج بر غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان افزوده می‌شود.

وی تاکید کرد: کیفیت هوا با حاکم شدن این وضعیت جوی در روزهای آینده تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس، کاهش می‌یابد و در صورت کاسته نشدن از منابع آلاینده شهری، کاهش دید افقی و رسیدن آلودگی هوا به حد ناسالم برای عموم، دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان بیان کرد: خودداری از تردد غیرضروری در سطح شهر و مناطق پرجمعیت و صنعتی به‌ ویژه برای کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی و اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش تردد شهری در این شرایط توصیه می‌شود.

وی با مهیاد دانستن شرایط برای انباشت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی و صنعتی استان اصفهان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه اضافه کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی به نسبت پایدار تا سه روز آینده است، بر این اساس وضعیت جوی صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد ملایم پیش‌بینی می‌شود.

به گفته خورشیدی،دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت.  

وی ادامه داد: دمای هوای اصفهان در گرم‌ترین ساعات روز گذشته به ۱۳ درجه سانتی‌گراد و امروز صبح هم در سردترین ساعات به ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان افزود: چوپانان با ۲۰ درجه سانتی‌گراد به عنوان گرم‌ترین و چادگان با ۱۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به عنوان سردترین نقطه استان اصفهان اندازه گیری شد.

وی بیان کرد: برای کلانشهر اصفهان در روز سه شنبه (فردا)، هوای صاف، به تدریج غبار محلی، گاهی وزش باد ملایم و برای روز چهارشنبه، هوای صاف و غبارآلود، گاهی وزش باد ملایم پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس پیمایش‌ها، ۱۱ درصد از آلاینده‌های گازی شهر از سوی خودروها صورت می‌گیرد و بیشترین سهم گازهای منتشر شده از خودروهای سواری، منواکسیدکربن با ۶۴ درصد است.

کلانشهر اصفهان بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد، روزانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می‌کنند و صنایع کوچک و بزرگ بسیاری آن را احاطه کرده‌اند.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha