۳ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 3046
کد خبر: 83606739
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اجرای ۲۱ طرح شاخص اقتصادی مقاومتی در قم کلید خورده است

قم- ایرنا- رییس سازمان برنامه‌وبودجه قم گفت: ۲۱ طرح شاخص اقتصاد مقاومتی از تابستان سال جاری در این استان در حال اجرا می‌باشد.

محمود نوربخش روز سه‌شنبه در کارگروه تولید و اشتغال قم بیان داشت: طرح‌های اقتصاد مقاومتی قم در بخش‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری، کمیته امداد، اشتغال روستایی، پارک علم و فناوری، جهاد دانشگاهی، امور اقتصاد و دارایی و شرکت شهرک‌های صنعتی در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در قم اولویت‌دار شدن طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی در مقایسه با طرح‌های جاری است.

وی تاکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید برنامه عملیاتی طرح‌های اقتصاد مقاومتی خود را به‌صورت کامل تدوین کرده و گزارش‌های خود را بر مبنای آن ارائه دهند.

۸۱ طرح آماده سرمایه‌گذاری در قم شناسایی شده است

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی قم نیز با اشاره به روند آماده‌سازی دستگاه‌های استان در برپایی همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رونق تولید استان گفت: ۸۱ طرح شناسایی‌شده است.

عادل علی پور بیان کرد: ازاین‌بین ۱۶ طرح در بخش زیربنایی، ۱۶ طرح کشاورزی، ۲۵ طرح صنعتی، ۱۴ طرح گردشگری و ۱۰ طرح عمرانی است.

وی عنوان کرد: بیش از ۱۰ هزار و ۶۴۳ میلیارد تومان ارزش برآورده شده فرصت‌های سرمایه‌گذاری قم بوده و انتظار می‌رود بیش از ۵ هزار اشتغال جدید از این همایش بین‌المللی نصیب استان شود.

وی ابراز کرد: در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رونق تولید قم صرفا طرح‌های آماده سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی عرضه خواهد شد.

علی پور ادامه داد: ظرفیت قم در ارائه طرح‌های آماده سرمایه‌گذاری بسیار بیشتر از این ۸۱ مورد بوده و تا زمان برگزاری این همایش در سال ۹۹، این طرح‌ها به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی قم اضافه کرد: برای بررسی موانع و ظرفیت‌های استان در برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰ جلسه تخصصی با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزارشده است.

وی بیان کرد: شاخص‌های ارزیابی امور دارایی و اقتصادی استان از رتبه بیست و نهم در سال‌های گذشته با ارتقای عملکرد و جذب سرمایه‌گذار به رتبه دوازدهم کشوری ارتقا یافته است.

وی در ادامه با اشاره به طرح الکترونیکی کردن فرایند صدور مجوز واگذاری اراضی ملی گفت: سه میلیارد ریال برای این طرح در استان در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی قم اضافه کرد: اجرای این طرح در استان قم در حال حاضر ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی عنوان کرد: طرح الکترونیکی کردن صدور مجوز واگذاری اراضی الگویی در سطح استان قم با استفاده از تجربه‌های استان‌های دیگر تدوین‌شده است.

وی ابراز کرد: این سامانه تا ۲ ماه آینده آماده بهره‌برداری شده و تا ۶ ماه آینده در صورت ابلاغ از سوی وزارتخانه متبوع به‌صورت عمومی اجرایی می‌شود.

۲۵ واحد راکد صنعتی قم به مدار تولید بازمی‌گردد

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز با اشاره به طرح‌های اقتصاد مقاومتی این سازمان بیان کرد: تا پایان سال جاری ۲۵ واحد راکد صنعتی استان به مدار تولید بازخواهد گشت.

عبدالرضا شاملی اضافه کرد: برای احیای این واحدهای راکد صنعتی درمجموع بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: تکمیل ۸۵ طرح توسعه‌ای جهت افزایش ظرفیت‌های اسمی و تنوع تولید هم در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در قم اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری ۵۳ طرح توسعه‌ای استان تکمیل گردیده است.

شاملی بیان داشت: افزایش میزان صادرات استان یکی دیگر از طرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی قم در سال جاری است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت قم اظهار داشت: عدم تحقق کمک‌هزینه‌های اعزام و پذیرش هیات تجاری و عدم حضور در نمایشگاه‌های خارجی از موانع مهم در دستیابی به این هدف کلان استان است.


 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha