آثار خوشنویسی جلیل رسولی مزین به نام حضرت زهرا(س) رونمایی شد

تهران- ایرنا- سه اثر خوشنویسی از جلیل رسولی مزین به نام حضرت زهرا(س) برای نخستین بار، با حضور احمد مسجد جامعی رونمایی شد.

«سیده نساءالعالمین»، «ایتها الصدیقه الشهیده» و «بضعه منی» عنوان سه اثر خوشنویسی از استاد جلیل رسولی است که عصر امروز (سه شنبه ۳ دی ماه) با حضور احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران، مقداد صالحی رییس هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری میراث یاس یاسین و اهالی رسانه در منزل استاد رسولی رونمایی شد.

آثار استاد رسولی برای نخستین بار است که به تذهیب می‌شود. تابلوی «سیده نساءالعالمین» نیز نخسین اثری‌ست که با قلم ۱۰ سانتی خطاطی شده است.

رسولی در آیین رونمایی از این تابلو خط، گفت: عموماً آثارم را در نمایشگاه‌ها رونمایی می کنم اما این سه اثر به دلیل اینکه مزین به نام حضرت زهرا (س) است باید متفاوت از دیگر آثار رونمایی می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه هرگز بی وضو دست به قلم نبرده‌ام، افزود: تلاش کردم سه تابلوی «سیده نساءالعالمین»، «ایتها الصدیقه الشهیده» و «بضعه منی» را به دلیل مزین بودن به نام حضرت صدیقه کبری(س)، کاملا فاخر و فارغ از کارهای بازاری یا نمایشگاهی تولید کنم.

این استاد خوشنویسی، ادامه داد: این آثار مقدس هستند و حتی برای قاب کردن آنها نیز بی وضو دست به تابلوها نزده ام.   

رسولی با تاکید بر اینکه ذات هنر خوشنویسی نیاز دارد که حتما انسان به معنی واقعی باشیم، گفت: من اگر درونم مشوش باشد حتما نمی‌توانم هنرمند خوبی در حوزه خوشنویسی شوم.

خوشنویس عنوان فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)»، خاطرنشان کرد: هیچ کاری را خلق نکرده‌ام که به آنها اعتقاد نداشته باشم. ممکن است در هنر برخی بابت دریافت مبلغی اثری را خلق کنند اما بنده بدون اعتقاد به هیچ کاری آن را خوشنویسی نکرده ام.

در ادامه این آیین احمد مسجدجامعی نیز گفت: هنر خوشنویسی پیوندی عمیق با دین و آیین دارد و انواع مدل خوشنویسی کتابت شده از کتاب مقدس قرآن مجید نیز گواه همین موضوع است.

وی افزود: ایران اسلامی امروز در قله ای از هنر ایستاده است که بسیار از خوشنویسان جهان علاقمند هستند آثار خود را در ایران به چاپ برسانند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه استاد رسولی از جمله هنرمندانی است که قدم های درستی در حوزه اعتلای خوشنویسی برداشته است، ادامه داد: وی ۵۵ سال است که در این حوزه فعالیت کرده و طی ۴۰ سال اخیر هر وقت ما نیاز به انتخاب اثر جهانی در حوزه خوشنویسی داریم به سراغ آثار استاد رسولی رفته ایم.

مسجد جامعی تاکید کرد: دست استاد رسولی به حکمت، ادب، قرآن و احادیث مزین است.

مقداد صالحی رییس هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری میراث یاس یاسین درباره برگزاری جایزه بین المللی خوشنویسی یاس یاسین، گفت: درباره حضرت زهرا (س) در حوزه خوشنویسی یک خلاء وجود داشت بنابراین موسسه یاس یاسین تصمیم گرفت با برگزاری جایزه ای بین المللی و با کیفیت توجه خوش نویسان را به موضوع حضرت فاطمه (س) معطوف کند.

وی افزود: امسال پس از داوری آثار در اواخر دی ماه، مراسم اهدای جوایز یاس یاسین همزمان با شام ولادت حضرت زهرا (س) در ۲۶ بهمن ماه و در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

رییس هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری میراث یاس یاسین، خاطرنشان کرد: این مسابقه به صورت دوسالانه برگزار می‌شود که این دوره به سه حوزه نسخ، نستعلیق و ثلث با موضوع قطعه نویسی و کتابت خطبه شریف فاطمه (س) اختصاص دارد.

صالحی افزود: همزمان با ولادت حضرت ولیعصر (عج) نیز دومین دوره جایزه بین المللی یاس یاسین رونمایی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha