شکاف در اردوگاه جمهوریخواهان

تهران – ایرنا – شبکه تلویزیونی آمریکایی سی ان ان گزارش داد: به دنبال موضع گیری جمهوریخواهان در مجلس سنا که گفته اند جلسات دادگاه ترامپ با هماهنگی کامل با کاخ سفید خواهد بود، اکنون شکاف هایی در اردوگاه جمهوریخواهان پدیدار گشته است.

سی ان ان  امروز (پنجشنبه) با انتشار این خبر افزود: هم اکنون یک سناتور جمهوریخواه درباره استیضاح پیش روی دونالد ترامپ، در واکنش با چنین هماهنگی بین سنا و کاخ سفید، به نظر به اردوگاه دموکرات ها پیوسته است.

بنابراین گزارش، "لیسا مرکاوسکی"  (Lisa Murkowski) سناتور ایالت آلاسکا آشکارا به انتقاد از اظهارات "میچ مک کانل" رهبر اکثریت جمهوریخواهان سنا درباره استیضاح دونالد ترامپ که قرار است در صحن مجلس سنا برگزار شود، پرداخته است.

مرکاوسکی در واکنش به اظهارات میچ مک کانل که گفته است، سنا در هماهنگی کامل با تیم وکلای دفاعی دونالد ترامپ خواهد بود، این گفته ها را "نگران کننده" خواند.

این سناتور ۶۲ساله ایالت آلاسکا گفت: آنچه که از میچ مک کانل در این خصوص شنیده ام مرا بر آن داشته که روند استیضاح شخص رئیس جمهوری آمریکا را هرچه بیشتر "مغشوش" و "مبهم" خواهد ساخت.

سی ان ان درا دامه گزارش داد: نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تا زمانی که جمهوریخواهان قواعد بازی خود درباره استیضاح ترامپ را اعلام نکنند، از ارسال لایحه مصوب استیضاح دونالد ترامپ به سنا  ممانعت خواهد ورزید.

آنچه روند تحقیقات در مورد استیضاح ترامپ را کلید زد، افشای تماس تلفنی وی با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهوری اوکراین بود. ترامپ در این مکالمه از همتای اوکراینی خود خواست؛ در مورد فعالیت های مالی "جو بایدن" و پسرش هانتر تحقیق کند. ترامپ پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین را به این تحقیقات منوط کرد.

با افشای محتوای مکالمه تلفنی ترامپ و زلنسکی، نانسی پلوسی رییس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که در مقابل درخواست‌ها برای آغاز فرآیند استیضاح مقاومت کرده بود، به طور رسمی خواستار شروع تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ شد.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه ۲۸ آذرماه  با ۲۳۰ رای موافق در مقابل ۱۹۷ رای مخالف بند اول قطعنامه استیضاح ترامپ مبنی بر اتهام «سوء استفاده از قدرت» و با ۲۲۹ رای موافق در مقابل ۱۹۸ رای مخالف بند دوم این قطعنامه مبنی بر اتهام «کارشکنی در تحقیقات کنگره» را تصویب کردند.

دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده، سومین رئیس قوه مجریه پس از اندرو جانسون و بیل کلینتون است که به صورت رسمی مورد استیضاح قرار می‌گیرد. تاکنون هیچ یک از رییسان جمهوری آمریکا از طریق استیضاح از مقام خود برکنار نشده‌اند.

اکنون پس از تصویب قطعنامه استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا، این قطعنامه به مجلس سنای این کشور ارسال خواهد شد تا نشست هایی شبیه به محاکمه برای ترامپ تشکیل شود.

در جلسات سنا که ریاست آن را قاضی ارشد دیوان عالی آمریکا برعهده خواهد داشت، آنگاه  سرنوشت ترامپ برای ماندن در کاخ سفید به دو سوم  آرا یکصد سناتور در این مجلس بسته خواهد بود.

اروپام **۱۳۰۲**

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha